engine trouble warning light en zelfdiagnose

vragen en tips over het onderhoud aan de Fazer. En als je eventueel een probleempje tegenkomt mag je dat hier natuurlijk ook melden.
TvdBeek
25kW
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 08 mar, 2015 10:52

engine trouble warning light en zelfdiagnose

Bericht door TvdBeek »

Goedemorgen, wellicht heeft iemand deze storing wel eens aan de hand gehad: bij mijn 600 uit 2004 ging de laatste tijd af en toe het oranje "engine trouble warning ligth" branden, maar ging dan bij inhouden/stoppen meteen weer uit. Gisteren bleef het lampje ineens de hele rit branden.

In de service manual las ik dat de fazer een selfdiagnose-functie heeft, maar hoe kan ik deze uitlezen? Ik zie zo 1,2,3 geen storingscode opduiken op mijn display.
De laatste tijd heb ik ook het idee dat de motor niet zo heel lekker loopt, hij klinkt wat rauw, en vooral in z'n 3 en 4 lijkt hij vrij weinig vermogen te leveren. Om dan bij doorschakelen naar vijf weer lekker "los" weg te scheuren.

Misschien zegt iemand: "oh, da's veelvoorkomend, moet je ... doen". Of weet iemand hoe ik die selfdiagnose-functie uitlees? Daar wordt ik in de manual niet echt wijzer van. Kan ik wel doorrijden? Of maak ik dan op den duur dingen kapot? Heb niet echt het budget om voor alles naar de dealer te rijden, vandaar dat ik eerst zelf van alles probeer...

Hoop dat iemand me een eindje op weg kan helpen! Bedankt!
Plaats reactie