Hulp bij regulier onderhoud

vragen en tips over het onderhoud aan de Fazer. En als je eventueel een probleempje tegenkomt mag je dat hier natuurlijk ook melden.
Plaats reactie
Wouter1984
25kW
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 22 mar, 2015 15:47

Hulp bij regulier onderhoud

Bericht door Wouter1984 »

Hallo allemaal,

Onlangs ben ik lid geworden van dit forum. Uiteraard omdat ik zelf ook een Fazer rijd en het leuk vind de andere verhalen, tips en weetjes te lezen. Maar, eigenlijk ben ik opzoek naar iemand die mij kan helpen.

Ik rijd een zwarte Fazer 600 uit 1998. Inmiddels al weer een jaar of 3,5. Na elke winter breng ik mijn motor weg voor een onderhoudsbeurt, betaal mijn centjes en hij kan er weer een seizoen tegenaan. Nu wil ik eigenlijk het (basis)onderhoud zelf gaan doen. Echter heb ik zelf niet heel veel verstand van en helaas ook niemand in mijn omgeving die mij daarbij kan helpen.

Mijn vraag is dus of er iemand, liefst in de omgeving van Utrecht, het leuk vindt om mij te helpen met het onderhoud van mijn Fazer.

Ik heb al meegekregen dat er 26 april een onderhoudsdag is in Zeewolde. Super leuk initiatief alleen ben ik dan hoogstwaarschijnlijk op vakantie.

Ik hoor het graag.

Vriendelijke groet,
Wouter
TvdBeek
25kW
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 08 mar, 2015 10:52

Re: Hulp bij regulier onderhoud

Bericht door TvdBeek »

Hey Wouter,

nou, ik ben ook geen expert, maar denk er ook aan om dit zelf te gaan doen. Dus ik zou me graag aansluiten bij dit initiatief als dat mogelijk is. Ik heb een fazer600 uit 2004 die ik graag langzaamaan wat wil opknappen. Hij rijdt dagelijks z'n kilometers, het hele jaar door, maar dat is ook te zien.

Het reguliere onderhoud zou ik graag ook zelf gaan doen. Helaas is de 26e voor mij ook geen optie i.v.m. werk.

Ik woon zelf in Hilversum, dus Utrecht is praktisch om de hoek.
Groet,
Teun
Rubenn
50 kW
Berichten: 43
Lid geworden op: do 07 mei, 2015 20:59
Locatie: Utrecht, sterrenwijk

Re: Hulp bij regulier onderhoud

Bericht door Rubenn »

Medefazeristen,

Ik kan jullie wel assisteren hoor! Stuur me even een PB tje met je vragen enzo
Ben niet de allerhandigste,maar ik sleutel al heel lang zelf. En weet wel de punten waarop te letten remblokken,remvloeistof,ketting, smeerpunten erc.

Ook kwa preventief onderhoud voor mij pekel e.d. Be. Gek op middeltjes.
En een bak koffie drinken is ook gezellig natuurlijk.

Ik hoor het wel :-"

P.s. Mijn rijbewijs is ingevorderd dus ik kan even niet meer rijden.
Plaats reactie