Dubbele koplamp op FZ6 met de bd43 methode van het FZ6-forum

vragen en tips over het onderhoud aan de Fazer. En als je eventueel een probleempje tegenkomt mag je dat hier natuurlijk ook melden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
suuzz
25kW
Berichten: 2
Lid geworden op: di 01 mar, 2011 15:37
Locatie: Amsterdam

Dubbele koplamp op FZ6 met de bd43 methode van het FZ6-forum

Bericht door suuzz »

Ik wil dus mijn tweede koplamp laten branden zoals op dit forum is uitgelegd...

Het benodigde draadje heb ik al... maar met het uitbouwen van de accu, kom ik tot de plus en de min draad.
Maar dan heb ik nog een ABS relais en volgens mij een starter relais, die ik ook moet loskoppelen... maar hoe??

Ik kom er niet uit... iemand enig idee? Of misschien is er iemand die het voor me kan doen?
Ik heb een FZ6 S2 ABS uit 2010

Het vervangen van mijn uitlaat ging me makkelijker af.... :lol:
rikvancoolwijk
35 kW
Berichten: 23
Lid geworden op: za 12 nov, 2011 23:40

Re: Dubbele koplamp op FZ6 met de bd43 methode van het FZ6-f

Bericht door rikvancoolwijk »

Ik heb het zelfde gedaan en alleen de accu en de airbox moet er uit, de rest alleen opzijschuiven, niks loskoppelen! nouja die grote stekker moet even los om het pinnetje er bij te prikken.

Rik
bikerboyg
25kW
Berichten: 3
Lid geworden op: za 23 jun, 2012 7:43

Re: Dubbele koplamp op FZ6 met de bd43 methode van het FZ6-f

Bericht door bikerboyg »

Ola Suuz,

Waar heb je die kabel vandaan eigenlijk?

Wil ook graag op mijn fz6 s2 monteren! Graag je hulp =D>
Boppe
35 kW
Berichten: 9
Lid geworden op: di 29 mei, 2012 22:06

Re: Dubbele koplamp op FZ6 met de bd43 methode van het FZ6-f

Bericht door Boppe »

Via het draadje viewtopic.php?f=18&t=3537&start=0&hilit=koplamp kom je bij zwarte fazer uit die ze gemaakt heeft / liet invliegen of weet ik het. Of hij geniet van een vakantie of er is iets anders, maar krijg al een tijdje geen reactie op mail of PM. Misschien zou jij het kunnen proberen.
Andere oplossing is verder sneupen. Op onderstaande link staat ook een alternatief
http://www.ebay.nl/itm/Yamaha-FZ-6-Faze ... 1e6fb6b551.
Grz Boppe
Soms?
Soms snap ik mezelf niet eens...
Northguy
72 kW
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 20 mar, 2011 16:13
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Dubbele koplamp op FZ6 met de bd43 methode van het FZ6-f

Bericht door Northguy »

@Boppe en anderen,

Met de kabel die Boppe toont, ben ik uiteindelijk ook aan de slag gegaan. Bij dat setje krijg je echter niet het platte stukje blik dat bd43 laat zien in zijn forumdraadje, maar een kabelsplittertje dat je aan de spanningsvoerende kabel moet monteren die vanaf je stuurschakelaar het frame in loopt. Uiteindelijk komt die oplossing op het zelfde neer, want het kabeltje dat je aftakt met de splitter verdwijnt onder je tank in het frame en eindigt in het blokje dat bd43 bedoelt.

Ikzelf heb het niet zo op zulk soort kabelaftakkertjes, omdat deze door de mantel van de originele kabelboom snijden. Dit geeft mogelijkheid tot indringen van vocht e.d. Mijns inziens een reele kans op het plekje in de voorkuip waar je de aftakking moet maken. (Maar misschien ben ik wel een zeurpiet die spijkers op laag water zoekt :-" )

Ik heb dus uiteindelijk het aftakkertje niet gebruikt, maar heb in een oude rommeldoos nog een aansluitplug gevonden van een autoradio waar ik met een telefoontang precies zo'n plat stukje blik uit heb kunnen trekken. Dit stukje blik uiteindelijk aan het kabeltje van e-bay gesoldeerd en even netjes met een krimpkousje geisoleerd en deze vervolgens in het aansluitblokje onder de tank gedrukt.

Tussen haakjes: met een beetje beleid en smalle vingers kan je het blokje uit het frame wurmen door de kabeldoorvoor aan de kuipzijde. Dan hoef je helemaal geen accubak of airbox te demonteren. Maar misschien was dat wel pure mazzel in mijn geval en ligt het bij jullie wat lastiger in het frame.

In ieder geval succes met knutselen.

Groet,

Northguy
Plaats reactie