Kleding

Heb je een algemene vraag of opmerking over de club of het forum, plaats die dan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Biggs
105,2 kW
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 23:28
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Kleding

Bericht door Biggs »

Kledingvraag aan de doorgewinterde rijders;

Als ik rij heb ik nagenoeg altijd een leren broek aan met een thermobroek daaronder. Als jack heb ik een zogenaamd aircojack van Yamaha met daaronder een fleecejack. Het aircojack is uiteindelijk om te gebruiken op de warmere dagen, maar ik ben gek van dat jack, vandaar dat ik hem altijd aan heb. Nu heb ik bij Ten Kate Motoren in Nieuwleusen een all wheaterjack gekocht dat toch wat warmer is, maar dar heb ik een vraag over. Dit jack heeft een extra dikke binnenvoering voor de echte koude dagen, maar het kan alleen maar aan de achterzijde vast aan een leren of all wheaterbroek. Ik merk nu dat tijdens het rijden er toch koude lucht onder het door komt. Ik bedoel bij mijn buik. Het jack is lang genoeg, maar het sluit daar dus niet af. omdat de meesten van jullie met een dergelijk jack rijden vraag ik mij twee dingen af; 1. wie herkent dit en heeft een goede oplossing en 2. bij het dragen van zo'n jack en een all wheaterborek, blijf je dan ook daadwerkelijk droog tijdens regenbuien.

Ik heb ook nog ren regenoverall en ben daar zeer tevreden over. Het liefst draag ik een leren broek met mijn yamahajack en als het dan gaat rgenene doe ik de regenoverall aan, die is zeker waterdicht.

Ik zou graag van julie horen wat jullie ervaringen zijn met kleding. :?:

Ronald Biggs
Mannen blijven jongens, alleen het speelgoed wordt duurder!

Trots om in Motoplus "Mijn Trots" te staan: http://www.motoplus.nl/blog/magazine/ui ... -hoekstra/
Gebruikersavatar
Fuel Supply
105,2 kW
Berichten: 275
Lid geworden op: do 10 mar, 2011 13:23
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Kleding

Bericht door Fuel Supply »

Hee Ronald,

dat blijft toch altijd een gevalletje van persoonlijke voorkeur. Zelf heb ik een All Weather pak waarvan de broek en jas van hetzelfde merk zijn en die voor ca. 70% rondom aan elkaar te ritsen zijn. Tocht = nihil! Koud bij rijden tijdens zeer lage temperaturen? Nee! Ervaring met leer heb ik niet maar diegenen die leer dragen zeggen nagenoeg allemaal dat dat het lekkerste is bij droog weer en betere temperaturen maar bij een buitje is het gelijk crisis. Stoppen, regenpak aan. Weer ff droog, benauwd, stoppen, regenpak uit. Even later weer een flinke bui, stoppen ... afijn, je snapt het wel. All weather gaat daar wat makkelijker mee om. Maar AW betekent helaas niet Absoluut Waterdicht. Een uurtje rijden in de plensregen is toch te veel van het goede en door de rijwind 'kruipt' er snel vocht tussen de jas en de broek door en wordt (eerst) de buik nat ..... :crybaby:
Durf het hier bijna niet te zeggen, maarre ... bij veel regen is zo'n apparaat met vier wielen, een stuurwiel, een dak en 2 ruitenwissers eerlijk gezegd een iets comfortabeler vervoermiddel.... :pukeright: :color:

Grtz., Willem :pirate:
voorzitter AFCN
Haast je als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Gebruikersavatar
SilverTip
110,3 kW
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:06
Locatie: Tilburg

Re: Kleding

Bericht door SilverTip »

Durf het hier bijna niet te zeggen, maarre ... bij veel regen is zo'n apparaat met vier wielen, een stuurwiel, een dak en 2 ruitenwissers eerlijk gezegd een iets comfortabeler vervoermiddel.... :pukeright: :color:

Grtz., Willem :pirate:
voorzitter AFCN[/quote]


Denk dat vanwege die laatste opmerking Nicoletje je ineens wat minder sexy gaat vinden hoor Willem........ :-"

Groetjes,

Mies :tongue:
Leven in het moment, reizen en samen genieten, morgen kan het ineens anders zijn.....
Plaats reactie