zekeringen fazer fzs 1000

Heb je een algemene vraag of opmerking over de club of het forum, plaats die dan hier.
Gebruikersavatar
jomeo
72 kW
Berichten: 75
Lid geworden op: di 26 jul, 2011 16:55

Re: zekeringen fazer fzs 1000

Bericht door jomeo »

nu blijkt dit een relais te zijn voor de radiateur fan(koeling) :-?
Gebruikersavatar
jomeo
72 kW
Berichten: 75
Lid geworden op: di 26 jul, 2011 16:55

Re: zekeringen fazer fzs 1000

Bericht door jomeo »

Weet iemand waar de relais van de koplamp zit en hoe deze eruit ziet??
Gebruikersavatar
Biggs
105,2 kW
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 23:28
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: zekeringen fazer fzs 1000

Bericht door Biggs »

@jomeo:

Stuur mij even een privemail en ik stuur je alle gegevens van de FZS1000 die er zijn (handleiding / onderdeelboek / ed)

fazerbiggs1000@upcmail.nl

Biggs
Mannen blijven jongens, alleen het speelgoed wordt duurder!

Trots om in Motoplus "Mijn Trots" te staan: http://www.motoplus.nl/blog/magazine/ui ... -hoekstra/
Gebruikersavatar
Biggs
105,2 kW
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 23:28
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: zekeringen fazer fzs 1000

Bericht door Biggs »

Dan zit er toch wat fout, je dimlicht moet pas gaan branden wanneer de motor daadwerkelijk gestart is, daarvoor brand ie echt niet.

Wellicht toch één of twee van de relais kapot. En deze zitten WEL achter de teller. Je nummer onderop je foto klopt niet, moet zijn 5JJ-81950, zie blz F12 van het onderdelen boek dat ik je gemaild heb. Het relais van de fan zit op zijkant van de motor, zie blz 8-1.

Test; Relais ertussen uit en kijken of hij het dan wel doet?

Biggs
Mannen blijven jongens, alleen het speelgoed wordt duurder!

Trots om in Motoplus "Mijn Trots" te staan: http://www.motoplus.nl/blog/magazine/ui ... -hoekstra/
Gebruikersavatar
jomeo
72 kW
Berichten: 75
Lid geworden op: di 26 jul, 2011 16:55

Re: zekeringen fazer fzs 1000

Bericht door jomeo »

Ik kan het fout hebben, maar dacht dat mijn lichten(dimlichten) al gingen branden als ik contact aan had. Ik heb evan de elektrische schema van het licht gedeelte(dimlicht en grootlicht ) bestudeerd en kom tot de conclusie dat het aan de dimschakelaar (grootlicht/dimlicht) ligt. Want als ik mijn seinlicht(pass light) schakelaar indrukt doet groot licht het wel.
Dus ik heb het idee dat de relais van het grootlicht door de dimschakelaar blijft hangen op het grootlicht kant.
De voeding van beide lichten wordt door een zekering gevoed.
Gebruikersavatar
jomeo
72 kW
Berichten: 75
Lid geworden op: di 26 jul, 2011 16:55

Re: zekeringen fazer fzs 1000

Bericht door jomeo »

396a33b731fb27fae9263b3cb914a6b5[1].jpg
Toch eindelijk de 2 relais in ieder geval gevonden. :-D Ze zitten onder de meters. Je kan ze zien als je het ruit weghaalt. Morgen ga ik de relais testen maar vermoed dat het niet aan de relais liggen. Ze krijgen geen stuurstroom, dus denk dat het aan het lichtschakelaar ligt.
Gebruikersavatar
jomeo
72 kW
Berichten: 75
Lid geworden op: di 26 jul, 2011 16:55

Re: zekeringen fazer fzs 1000

Bericht door jomeo »

15b13f54ecd05d18b50248eb3fb2681a[1].jpg
Heb geprobeerd een tekening te maken om uit te leggen hoe is probeer het probleem op te zoeken. Naar mijn idee lijkt toch dat relais 2 een onderbreking heeft. Dit ga ik morgen verder meten of het inderdaad zo, maar dit lijkt me logisch.
Gebruikersavatar
jomeo
72 kW
Berichten: 75
Lid geworden op: di 26 jul, 2011 16:55

Re: zekeringen fazer fzs 1000

Bericht door jomeo »

Ik zal de topic hierbij afronden, omdat het hierbij ging over de zekeringen van de koplamp. Met behulp van forumleden heb de zekering gevonden en weet waar deze zitten namelijk onder de zadel.Maar hiermede was probleem van de koplampen nog niet opgelost en met dat probleem ga ik verder in het onderwerp: KOPLAMPEN DOEN HET NIET. Daar hou ik jullie verder op de hoogte.
Plaats reactie