xenon

Heb je een algemene vraag of opmerking over de club of het forum, plaats die dan hier.
Plaats reactie
''Fazerman''
35 kW
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 28 dec, 2011 19:14
Locatie: Zwaagdijk- oost

xenon

Bericht door ''Fazerman'' »

Misschien een stomme vraag maar welk type lampen heb ik in mijn motor zitten.
Heb namelijk een fzs 600 uit 2001 en nog geet tijd gevonden om het helemaal uit te spitten.
Ik gokte namelijk op H4 rechts en H7 links vanaf de voorkant van de motor gekeken.
Want binnenkort wil ik op zoek gaan naar xenon maarjah dan moet je weten welke lampjes je naar op zoek moet.


Mvgr ''Fazerman''
''You live more for five minutes going fast on a bike than other people do in all of their life - Marco Simoncelli (R.I.P)''
Erwin_pikke
35 kW
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 10 okt, 2011 22:32
Locatie: Landen (België)

Re: xenon

Bericht door Erwin_pikke »

Want binnenkort wil ik op zoek gaan naar xenon maarjah dan moet je weten welke lampjes je naar op zoek moet.
Mvgr ''Fazerman''[/quote]


Hallo Fazerman, je hebt inderdaad een H4 en een H7. Ik heb destijds alles vervangen door deze :
http://www.motorcyclehidlights.com/yama ... s-c-93_627
Die zijn niet duur (in verhouding) en de service is prima (men had mij per ongeluk 2 H4's afgestuurd maar ik heb 3 dagen later al een H7 toegestuurd gekregen!). Er bestaan ook zgn bi-xenons en dan heb je ook 2 grootlichten (door wijzigende spiegels in de bulb zelf) maar destijds was dat wel duurder...
Ik heb gewoon de "Standard" gekocht. Hiervan zijn de ballasten klein genoeg om uit het zicht weg te steken. Degelijk Duits materiaal (alhoewel in de States gekocht) en een enorm verschil in lichtopbrengst.
''Fazerman''
35 kW
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 28 dec, 2011 19:14
Locatie: Zwaagdijk- oost

Re: xenon

Bericht door ''Fazerman'' »

Hartstikke bedankt voor je snelle reactie maar heb afgelopen zondag op de motorbeurs alleen een H4 xenon-lamp gekocht.
Naar wat ik heb gehoord en het zelf ook wel vind is dat je de H7 gebruikt voor groot licht en jah wanneer doe je dat nou ik namelijk nooit.
Dus heb ik er voor gekozen om maar een H4 lamp te gebruiken.

Kosten ervan was 49,99eu dus maar ff afgtikt en meegenomen en wanneer ik tijd heb bouw ik hem erin.
''You live more for five minutes going fast on a bike than other people do in all of their life - Marco Simoncelli (R.I.P)''
Gebruikersavatar
Hans
105,2 kW
Berichten: 194
Lid geworden op: za 19 jun, 2010 16:06
Locatie: Den Helder

Re: xenon

Bericht door Hans »

Hallo,

zelf heb ik een Fz6 gehad , daar was de H7 namelijk het dimlicht en de H4 werd alleen gebruikt voor het groot licht.
Nu heb ik een FZ8 Fazer en daar is het precies zo.
Dus ik zou goed kijken welke bij dimlicht brand.

Hans
Tracer 9 GT Tech Kamo
Erwin_pikke
35 kW
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 10 okt, 2011 22:32
Locatie: Landen (België)

Re: xenon

Bericht door Erwin_pikke »

[quote="Hans"]Hallo,

zelf heb ik een Fz6 gehad , daar was de H7 namelijk het dimlicht en de H4 werd alleen gebruikt voor het groot licht.
Nu heb ik een FZ8 Fazer en daar is het precies zo.
Dus ik zou goed kijken welke bij dimlicht brand.
Hans[/quote]


Dat klopt Hans; die H4 is een dimlicht/grootlicht. Als je dus alleen het dimlicht (rechts vanachter het stuur bekeken) wil vervangen, moet je een H7 bulb hebben want een H4 gaat rechts niet passen. Als je denkt het grootlicht niet nodig te hebben kan je natuurlijk de linkse vervangen en aansluiten op de fiche van het dimlicht.
''Fazerman''
35 kW
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 28 dec, 2011 19:14
Locatie: Zwaagdijk- oost

Re: xenon

Bericht door ''Fazerman'' »

Ik heb namelijk een FZS 600 uit 2001 en daar is de lamp links H4 en rechts H7.
Misschien dom maar als ik me gewone licht aan doe dan gaat vanachter het stuur uit links me lamp aan en rechts niet.
Heb ik dan een elektrisch probleem of hebben mensen voordat ik de motor kocht iets verandert eraan.
Dan kan ik nog de lichten veranderen voordat ik het verkeerd monteer.



MVRGR "Fazerman"
''You live more for five minutes going fast on a bike than other people do in all of their life - Marco Simoncelli (R.I.P)''
wimvandervlis
105,2 kW
Berichten: 249
Lid geworden op: za 09 jan, 2010 16:59
Locatie: Westland

Re: xenon

Bericht door wimvandervlis »

Heb zelf een FZS600 uit 99 (met Xenon)

Gezien in de rijrichting is de linkerlamp een H7 (normaal dimlicht). De rechter brandt dan niet (tenzij er al een modificatie heeft plaatsgevonden).

Dus als je een H4 setje heb, gaat dat waarschijnlijk niet werken voor je gewone dimlicht.

Wel kan ik melden dat een Xenon een hele verbetering is. Je ziet retroreflecterend materiaal al van grote afstand (dus straatnaambordjes e.d.). Het is zelfs zodanig dat ik weinig verschil merk als ik mijn grootlicht erbij aanzet.
FZS 600 en 4 XS-en
1978 tot 1982
''Fazerman''
35 kW
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 28 dec, 2011 19:14
Locatie: Zwaagdijk- oost

Re: xenon

Bericht door ''Fazerman'' »

Dus als ik goed begrijp heb ik de verkeerde xenon gekocht.
En had ik dus een H7 moeten kopen als ik het goed begrijp.
Of is dit op te lossen door twee H4 xenons erin te zetten en dus draden met elkaar vrbinden en solderen on het toch te kunne gebruiken.
Of dus de H4 te verkopen.
''You live more for five minutes going fast on a bike than other people do in all of their life - Marco Simoncelli (R.I.P)''
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: xenon

Bericht door J@ »

'k zou er een H7 bij kopen en de twee koppelen
vr. gr., J@.
Erwin_pikke
35 kW
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 10 okt, 2011 22:32
Locatie: Landen (België)

Re: xenon

Bericht door Erwin_pikke »

J@ schreef:'k zou er een H7 bij kopen en de twee koppelen
Dat zou ik ook doen. Trouwens, xenons verbruiken ook nog eens minder dan halogeens.
''Fazerman''
35 kW
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 28 dec, 2011 19:14
Locatie: Zwaagdijk- oost

Re: xenon

Bericht door ''Fazerman'' »

Hoe bedoel jullie koppelen want ik heb geen 2 aansluitingen op dat kastje het is namelijk een enkele H4 xenon met alle stekkers en draadjes enz.
Of bedoelen jullie wat anders. Willen jullie dat even uitleggen zodat ik het begrijp en er wat mee kan doen.
''You live more for five minutes going fast on a bike than other people do in all of their life - Marco Simoncelli (R.I.P)''
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: xenon

Bericht door J@ »

Ik heb de dimlichtaansluiting in beide fittingen met één draad aan elkaar verbonden zodat ze bij dimlicht beide branden.
Wèl even er rekening mee houden dat je dan geen (of indien nodig: heel kort) grootlicht of lichtclaxon gebruikt omdat in dat geval beide circuits(dim- en grootlicht) van stroom voorzien worden. In gloeilampen heeft dat het effect dat ze mogelijk te heet worden, hoe dat bij xenon werkt weet ik niet.

Als alternatief (met relais) kan je op dit forum zoeken naar "duo headlight".
vr. gr., J@.
Plaats reactie