banden

Heb je een algemene vraag of opmerking over de club of het forum, plaats die dan hier.
Plaats reactie
patrick051275
25kW
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 23 okt, 2011 20:58

banden

Bericht door patrick051275 »

Gisteren heb ik mijn fazer uit 2000 opgehaald, helemaal happy.

Voor het mooie zou ik er graag nieuwe banden onder zetten.
Welke adviseren jullie en waar kan dit voordelig?

Ik heb inmiddels de tip bt 023 gehad maar ook de pirelli diablo.
De diablo's liggen qua prijs een stuk lager, is dit wat?
Laatst gewijzigd door patrick051275 op wo 26 okt, 2011 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mr.patton
50 kW
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 06 jun, 2011 6:18
Locatie: De Klinge

Re: banden

Bericht door Mr.patton »

Ik denk niet dat je snel iemand zal vinden die dit voor jou thuis gaat kunnen doen..

Banden kan je best gewoon halen bij je bandenboer, ik rijd zelf op bridgestone BT021 dachtik.. zeer tevreden van.
Ik denk dat veel afhangt van je motorgebruik.
rijd je enkel bij zonneschijn of ook in de regen.. winter/zomer enz..

best even bellen met de lokale bandencentra in je buurt.. en zo vergelijken
want een roteind rijden om 10€ te besparen is redelijk dom..

Ik kan je wel 1 tip geven, kies voor een bekend (iets duurder) merk, op banden moet je niet besparen.

BV:
Michelin
Bridgestone
Dunlop
Continental
Metzeler
Pirelli

Kwa prijs moet je wel voor 2 goede banden gemonteerd tussen de 250 - 300 euro gesteld zijn.. duurder kan altijd natuurlijk

:study:
je kan hier wat prijzen vergelijken => http://www.banden-pneus-online.nl/motorbanden.html
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: banden

Bericht door J@ »

Ik ben al vele jaren een zeer tevreden klant van http://www.motorbanden-quickservice.nl/ in Bleiswijk (vlak bij den Haag)
vr. gr., J@.
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: banden

Bericht door Rik »

en in Bleiswijk zit ook: www.motormike.nl

Dit is ook een prima adresje.

Kies een sport/toerband zoals Dunlop Roadsmart / Bt023 / Pilot Road 3

Hiermee zit je op gebied van wegligging op zowel nat- als droog wegdek prima en hou je de bandenslijtage binnen de perken.
Gebruikersavatar
more
72 kW
Berichten: 74
Lid geworden op: di 24 aug, 2010 11:20

Re: banden

Bericht door more »

Hoi,

Ik heb een FZS600 2001.
Hier zaten bridgestone banden onder.
een 14 voor en een 57 achter.
Voor de vakantie (augustus dit jaar) achter een 21 op laten leggen.
Tijdens de vakantie voor toch ook maar ander rubber er onder laten leggen.
Een pirelli diablo rosso 1.
Had ik dat maar gelijk gedaan!!!
Vanaf dat moment kon ik m'n vriend op z'n thundercat bijhouden. De voorkant voelde veel zekerder aan.

Dit is mijn mening.
Maar ja, de een vind de kleur geel mooi en da ander houd meer van rood, net zo als met spruitjes en bloemkool.....

Grtz,
Mo
Mo: Yamaha FZS 600 van 2001
Re: Yamaha YZF 600 R van 2003
Nolleke
72 kW
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 13 nov, 2011 15:23
Locatie: Brabant

Re: banden

Bericht door Nolleke »

Pirelli Diablo ben ik zelf erg positief over, met name over de wegligging, slijtage valt ook wel mee.

Erg snel slijten de Avon viper sports.
EEN toertochtje van 2800 km en de achterband was kaal :shock:

Heb nu twee setjes BT14 gekocht
Daar gaat er dus straks een setje van gemonteerd worden.
Het andere setje is beschikbaar voor de verkoop.(ik krijg korting voor twee sets)
Liefhebbers ? 175 Euro.
Ik leg ze erop voor een tientje per band, bij aanlevering van losse wielen.
15p/w als ik ze van de motor moet halen.

Deze banden zijn niet meer beschikbaar
Laatst gewijzigd door Nolleke op ma 23 dec, 2013 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gert Roelofs
105,2 kW
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 05 aug, 2009 19:21
Locatie: Bergen op Zoom

Re: banden

Bericht door Gert Roelofs »

Zoals al meer is aangegeven zijn banden enigszins persoonlijk. Het heeft te maken met rijstijl en jouw gevoel wat de band je geeft. Soms kan een bijna ongeluk het vertrouwen in de banden verminderen en zit dat dan ook vaak tussen je oren. Voor de een is de beste band de BT23 en de ander weer de nieuwe BT016. Weer anderen geven de Polit Road 3 aan als beste en ook de Pirelli Diablo Rosso wordt weer fantastisch gevonden. Zelf heb ik na de BT 23 de Dunlop Roadsmart gekocht en ben daar absoluut niet ontevreden over. Bij de BT 23 had ik het gevoel dat de motor weggleed over de teerstroken die bij wegreparaties aangebracht waren vooral bij nat wegdek. Dat gevoel heb ik veel minder bij de Dunlops. Dat komt denk ik omdat ik een keer in een dergelijke situate met de BT 23 meer geluk heb gehad dan stuurmanskunst om niet te vallen. Ook de BT 23 vind ik een heel goede band. Wat de beste is is moeilijk aan te geven. Op een van de genoemde sites is een mooie vergelijking te trekken (aangegeven door mr. patton)
Zelf vind ik de wegligging op droog en nat wegdek belangrijk maar ook de slijtage. Ook de rechtuitstabiliteit en het oprichten uit bochten kijk ik naar en dan kiezen en kijken waar je goedkoop terecht kan.

Groetjes
Gert
Gebruikersavatar
BEN B
105,2 kW
Berichten: 653
Lid geworden op: do 09 dec, 2004 9:55
Locatie: Amersfoort

Re: banden

Bericht door BEN B »

Mister Patrick,

Banden keuze is over het algemeen heel persoonlijk. Je moet zelf eigenlijk ervaring opdoen en dan maak je veel bewuster een goede eigen keus. Ik zou zeker niet op geld besparen op banden maar een van de grote 3 namen/ merken (Bridgestone, Michellin of Dunlop) kiezen. Deze merken zijn voortdurend in ontwikkeling en worden steeds weer ietsjes beter.

Zelf heb ik de beste ervaring met de BT023 waar ik nu op rij. En ja, ook ik glij wel eens weg op een teerstripje in de bocht maar dat doet elke band. En ja, bij nat weer niet te vroeg het gas erop want dan ga je ook op je plaat en ja met elke band. Niet elke band ligt bij droog weer zo strak op de weg in een bocht als de BT023, die ervaring heb ik ook wel weer. Maar soortelijke ervaringen hoor ik ook van de nieuwe Michellin Pilot 3.

Kortom; alles is niet te voorkomen, welke band je ook kiest! Maak je een keuze voor de hierboven genoemde merken dan zit je over het algemeen goed.


Succes met je keuze!

Ciao,
BenB 8-)
Plaats reactie