topkuip spuiten

Heb je een algemene vraag of opmerking over de club of het forum, plaats die dan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jomeo
72 kW
Berichten: 75
Lid geworden op: di 26 jul, 2011 16:55

topkuip spuiten

Bericht door jomeo »

Ben bij verschillende verfzaken geweest voor verfcode van mijn motor,maar helaas niet gelukt, Het is deep red metallic en de daarbij gegeven codes kunnen ze niet vinden.

Maar wil mijn topkuip laten spuiten en mijn vraag is of iemand een zaak kent in omgeving Rotterdam. Het schijnt dat je hiervoor speciale motorzaak moet hebben. bij een autospuiterij zou het niet lukken. Ik was bezig om kleine dingen zelf met een spuitbus te spuiten, maar kan dus niet aan een spuitbus komen. Straks met de winter stop wil ik de kuip demonteren en het in kleur laten spuiten.

Dus ben nu al bezig over spuit en verf informatie. Dus graag hulp van iemand die hierin ervaring heeft a.u.b.

laat a.u.b. iets weten waar ik mee ver kan. :-?
Gebruikersavatar
more
72 kW
Berichten: 74
Lid geworden op: di 24 aug, 2010 11:20

Re: topkuip spuiten

Bericht door more »

Hoi Jomeo,

Motorport Rockanje is een Yamaha Dealer, verder misschien bij Goethard of Safe motoren.

Bij mijn fazer uit 2001 staat de kleurcode onder de buddy-seat op het frame.

Ik ga mijn topkuip komende winter ook over laten spuiten. Ik heb vorige week een adres gekregen in west Brabant.

Dit is een half uur tot 3 kwartier rijden met de auto buiten de spits.

Die man mengt de verf op het oog, zodat je ook geen kleur verschil krijgt, door dat lak altijd iets verkleurd door de zon.

Succes,

Mo
Mo: Yamaha FZS 600 van 2001
Re: Yamaha YZF 600 R van 2003
Gebruikersavatar
Biggs
105,2 kW
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 23:28
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: topkuip spuiten

Bericht door Biggs »

@Jomeo:

Bij Yamaha zijn de kleuren een probleem. Uiteindelijk zijn er weinig gegevens bekent en het eenvoudigst is een goede spuiter in je omgeving te zoeken. Deze heeft boeken vol met kleurstalen en kan in een 5-10 minuten, de juiste kleur vinden. De basis is namelijk over het algemeen een Sikkens verf. Zo heb ik mijn Fazer in een Honda kleur laten spuiten :oops: en wat blijkt; mijn nieuwe Skoda Octavia heeft exact dezelfde kleur.... En wat More ook zegt; de kleur zal passend bij de huidige status van je kuipwerk moeten passen.

Niet verder zoeken naar de kleur, maar naar een goede vakman.
Mannen blijven jongens, alleen het speelgoed wordt duurder!

Trots om in Motoplus "Mijn Trots" te staan: http://www.motoplus.nl/blog/magazine/ui ... -hoekstra/
Gebruikersavatar
jomeo
72 kW
Berichten: 75
Lid geworden op: di 26 jul, 2011 16:55

Re: topkuip spuiten

Bericht door jomeo »

bij Ridderkerk een motor spuiterij gevonden en die vraagt compleet topkuip en onderkuip spuiten voor 650 euro.
Wat vinden jullie ervan
Gebruikersavatar
more
72 kW
Berichten: 74
Lid geworden op: di 24 aug, 2010 11:20

Re: topkuip spuiten

Bericht door more »

Ehmmmm..... Best duur..... Mij is een prijs van €300 opgegeven.....

Ik heb werk van die zaak gezien. Een tank met benzine schade van een oldtimer waar ook een sticker van beschadigd was. Dat was bij een bepaalde lichtval te zien, de sticker was dikker dan de lak die er voor in de plaats was gekomen. Er was maar een deel van de tank over gespoten, verder was er niets van te zien.

Groetjes,
Mo
Mo: Yamaha FZS 600 van 2001
Re: Yamaha YZF 600 R van 2003
Gebruikersavatar
jomeo
72 kW
Berichten: 75
Lid geworden op: di 26 jul, 2011 16:55

Re: topkuip spuiten

Bericht door jomeo »

ja dat vind ik erg duur. Maar morgen heb ik afspraak bij een auto schade bedrijf en volgens hem kan hij aan de kleurcode van mijn motor komen en zo niet kan hij het ook scannen en de juiste verf laten maken. Verder zei hij wel dat er wel een soort inkt in komt. Morgen rijd ik met de motor naar hem toe en dan kan hij wat meer vertellen.
Groetjes Jomeo
Gebruikersavatar
jomeo
72 kW
Berichten: 75
Lid geworden op: di 26 jul, 2011 16:55

Re: topkuip spuiten

Bericht door jomeo »

Ha d nog ergens via mail een offerte gevraagd Mark van Wijk in Boesingheliede. Hier vraagt hij €250 ex btw. Lijkt me wat beter, maar moet wel ergens in Noord-Holland denk ik 2 keer heen en weer rijden.
Plaats reactie