Fris van start

De Chatbox van de Fazerclub. Hier mag veel, als het maar niet TE gek wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fuel Supply
105,2 kW
Berichten: 275
Lid geworden op: do 10 mar, 2011 13:23
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Fris van start

Bericht door Fuel Supply »

Gisteren de K laten ontwaken uit zijn winterslaap. Eén druk op de startknop was voldoende na 100 dagen rust. Net als voorheen bij de FZ6 trouwens, die weigerde ook nooit. Ja, wel eens een enkele keer, maar dan had ik weer zonder het te beseffen de rode noodschakelaar ingedrukt ... :shock: Shiiiiiit, hij start niet .. :dontknow: Ja, hebben jullie ook allemaal vast wel eens gehad. Toch?
Gelijk met dat fraaie weer een mooie toer gereden van een goede 200 km. De pekel is na de overvloedige regen gelukkig helemaal verdwenen, maar wat ligt er bijna overal op dijkjes en kleine landweggetjes ontzettend veel split in de bochten!! Attentie daarvoor vrienden :director:
Afijn, veel plezier het komende seizoen, er staat weer zat fraais op de agenda. Petje af hoor, nieuw bestuur en toercommissie \:D/ Jammer dat ik er op de beurs en de ALV niet bij kon zijn ivm met mijn vaarschema dit jaar.
Oh ja, fris staat er in de titel. Met de thermovoering in de broek en de jas was het heerlijk comfi, maar de midseason handschoenen leverden toch koude vingertoppen op. Watje? ;-) Ja, misschien wel ... Maar met een lunchstop in de vesting Heusden met een asociaal grote Angus burger met dikke frieten in het voorjaarszonnetje op het terras was dat rap vergeten.... Gauw tot ziens allemaal :wave:

Grtz, Willem :pirate:
Haast je als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Fris van start

Bericht door NZMSLex »

Vandaag de eerste echte rit van het jaar gemaakt. Dit keer met de Transalp van mijn wederhelft. Het zonnetje scheen, een graadje of 12 en geen wind. Heerlijk rustig door Drenthe ploffen met de tweepitter. :enjoy:
De Fazer krijgt een beurt en was dus niet op stal.

Het rijden op een Transalp uit 1987 is een geheel ander verhaal dan rijden op mijn gouwe ouwe oer-Fazer uit 1998. Het scheelt natuurlijk de helft van het vermogen, het zit minder, het remt minder. Maar het is zeker leuk tuffen en de motor daagt je niet uit. In tegendeel, lekker tuffen dus. Het koppel is overigens erg plezant.
Overigens heeft de Transalp ongeveer 7 jaar op stal gestaan. Dat maakte het rijden extra bijzonder. :-D Ook trouwens omdat het een van de aller-allereerste Transalps is.

Maar, het was een heerlijk dagje! :toothy8:
Bijlagen
IMG_0155.JPG
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Gebruikersavatar
Frans-V
110,3 kW
Berichten: 4652
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 16:23
Locatie: B. op Z
Contacteer:

Re: Fris van start

Bericht door Frans-V »

Het rijd lekker maar je hart blijft bij de oer fazer, ben aan het speuren naar Joep z,n fazert.nog niet gevonden :enjoy:
Vriendelijkheid weggeven is moeilijk;je krijgt het bijna altijd terug.....gr F3/FxtFF
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Fris van start

Bericht door NZMSLex »

Klopt! Ik heb een hart van goud (Fazer-goud!) :wave:
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Fris van start

Bericht door NZMSLex »

Vandaag een andere tweepitter opgehaald. De Aprilia na bijna negen jaar ingeruild voor een luchtgekoelde BMW.
Niet dat er iets mis was met de Italiaan, maar iets rechter zitten, ABS en minder kilo's (van de motor bedoel ik :dontknow: ) is wel erg prettig. Een cardan is natuurlijk helemaal luxe.

Met een grote smile naar huis gereden en mezelf verbaasd hoe makkelijk de BMW rijdt: zo licht als een brommer. Ondanks het 1200 cc grote blok, weegt de motor niet meer dan een oer-fazer.
Het wordt een mooi motorseizoen! :enjoy: :enjoy:
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Gebruikersavatar
hans l
105,2 kW
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 03 nov, 2004 20:15
Locatie: 's-Heerenberg

Re: Fris van start

Bericht door hans l »

Lex heel veel plezier met je nw aanwist.
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Fris van start

Bericht door NZMSLex »

Tenx! Benieuwd of ik de driepitters een beetje bij kan houden dit seizoen :hello2:
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: Fris van start

Bericht door Rik »

Veel plezier ermee Lex!
Wordt vast een mooi motorjaar. :enjoy:
Plaats reactie