Nieuws Hans Lukassen

De Chatbox van de Fazerclub. Hier mag veel, als het maar niet TE gek wordt.
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Nieuws Hans Lukassen

Bericht door NZMSLex »

Bedankt voor de update. Jammer dat je er niet bij bent maar dat begrijpt iedereen wel. Respect voor alles wat je moet doorstaan om weer volledig tweebenig mobiel te worden. :notworthy:

Ik neem aan dat de boys bij CBR je snel het begeerde roze pasje geven. Dan rekenen we er op dat je er volgend jaar gewoon bij bent. Da's wel zo gezellig :enjoy:
Je hebt de laarzen in ieder geval mooi gepoetst! :thumbup:
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Gebruikersavatar
hans l
105,2 kW
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 03 nov, 2004 20:15
Locatie: 's-Heerenberg

Re: Nieuws Hans Lukassen

Bericht door hans l »

Tis zo stil hier dat ik maar weer eens wat moet vertellen,
Even een kleine update,
Met mij gaat het redelijk goed, wordt steeds sterker en het lopen wordt ook beter, Vrijdag weer een nw koker voor mijn prothese gekregen en al hoe wel daar nog wel wat aan gesleutelt moet worden gaat het steeds beter.
Wat ook steeds beter gaat is dat het rijbewijs weer in zicht komt, namelijk afgelopen donderdag naar assen geweest en daar voor een commisie van het CBR verschenen. Moest daar een praatje houden en daarna wat testen doen op een motor die in een standard staat, Gaat erom of je snel genoeg je been aan de grond kunt krijgen en of je de motor kunt opvangen als hij valt. alle testen doorstaan en daarna afspraken gemaakt om te kunnen lessen met een aangepaste motor. Dit omdat je met je prothese been niet meer mag remmen, dus de voetrem wordt verplaatst naar waar nu de koppeling zit en de koppeling wordt 180 graden gedraaid en je gaat dus met de duim koppelen. Zal wel effe wennen zijn. De rijlessen zijn er dus voor om de schakeling in je hoofd om te zetten. Maar daar ben ik niet zo bang voor, ik denk dat ik dat zo onder de knie heb.
Heb dus daar ook met de man gesproken die de ombouw van mijn motor gaat doen en daarna de keuring bij de RDW gaat doen. Zijn dus daar ook tot de conclusie gekomen dat mijn motor eigelijk niet zo geschikt is voor een ombouw, let wel alles is natuurlijk mogelijk maar de zithouding is nu ook niet geweldig daar het toch een sport motor is. zou dus eigelijk te exstreem voor mijn been zijn, Dussssssss met pijn in mijn hard zal ik toch af schijt moeten nemen van mijn rooie BMW S1000R.

Maar niet lang getreurd, Dit is het nieuwe wapen. Een blauwe(Is de snelste kleur :-D ) BMW S1000XR full uptions, Ook is hij vanaf fabriek verlaagd, Tis maar iets maar voor mij net iets makkelijker. Wordt geleverd zodra het kent er is, Denken zo met 14 dagen, dan kan ik er nog 14 dagen thuis van genieten en dan gaat hij naar assen voor de aanpassing. Als alles dan gaat zoals ik denk ben ik op tijd klaar voor het nw seisoen.

Hans l
Bijlagen
images.jpg
images.jpg (8.11 KiB) 7542 keer bekeken
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Nieuws Hans Lukassen

Bericht door NZMSLex »

Kijk, dat zijn weer stappen voorwaarts en dat is goed nieuws!
Koppelen (of remmen, dat weet ik niet meer) deed Wayne Gardner ook. En hij reed niet onverdienstelijk. Dus ik vrees volgend jaar met name je achterlicht te zien (verdwijnen in de verte).

Inmiddels zijn we een beetje een BMW-club aan het worden (m.n. S1000 varianten). Ben blij te lezen dat je daar aan bij blijft dragen.
Hou je haaks.
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Nieuws Hans Lukassen

Bericht door Charleyr »

Hoi Hans,

Sorry voor mijn late reactie.
Geen excuus, buiten het gegeven dat ik in mijn "nadagen" van mijn werkzaamheden zit en een beetje misbruikt wordt, daarnaast een wat stuiterende gezondheid.

Mooi dat je zo, de voor de meesten als "gewone" dingen, moedig en snel oppakt.
Daar kan ik alleen maar met respect en bewondering naar kijken!

Jouw keuze voor de BMW S1000XR, heeft mij tevens nieuwsgierig gemaakt, aangezien ik momenteel aan het kijken ben voor een andere motor.
Ik heb inmiddels de Multistrada 950 tot 2 maal toe voor een proefrit meegenomen, daar was ik al helemaal weg van, maar zo'n S1000XR, is toch wel erg gaaf hoor.
Het prijskaartje vind ik wel iets aan de hoge kant, als je alle opties wilt hebben, maar ik ga toch eens kijken of er ergens eentje staat waar net de kop vanaf is, want mijn budget zit toch meer ergens rond de 18 mille.
Daar moet ik toch wel een complete vette motor voor zien te scoren en bij voorkeur ook met zo'n navigator erop.
De Navigator VI kost nl. al meer dan 800;-, want het is natuurlijk een BMW zumo 595 model, maar dan net anders.
natuurlijk wil ik ook koffers, maar dan geen BMW of het moet er al bijzitten, ik wil eigenlijk een nieuwe, maar dat zit er niet in, dus rustig zoeken naar een mooie gebruikte, kleur Rood, Wit en dan evt. blauw.

Wie weet treffen wij elkaar ergens in 2018, met wellicht hetzelfde model/merk motor.

Er is mogelijk nog een kandidaat, komt ergens deze maand uit en is volgens mij de Triumph Tiger 2018
Prijzen ed. nog niet bekend, afijn de zoektocht gaat verder!

Succes met het herstel en niet teveel gaan forceren met je nieuwe fiets, want ik hou je toch niet bij!
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
Fuel Supply
105,2 kW
Berichten: 275
Lid geworden op: do 10 mar, 2011 13:23
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Nieuws Hans Lukassen

Bericht door Fuel Supply »

Hoi Hans, staat het blauwe stuk Beierse techniek al in garage? Heb je bovenstaande stukje nog eens aandachtig gelezen. Allereerst petje af hoe je hier mee omgaat hoor :notworthy: En natuurlijk mooi wat er technisch allemaal kan, waardoor je toch weer kan opstappen en ons in Oostenrijk met je fraaie dialect weer regelmatig kan verwonderen... (wat zegt hij nou....?) :lol:
De aanpassing van de koppeling lijkt mij echt ontzettend lastig en zou vooral bij zo'n BMW die bij het aangrijpen van de voorrem ook elektronisch aangestuurd de achterrem al zachtjes laat meewerken toch niet nodig zijn. Zal wel een eis van de RDW zijn die met die progressieve techniek helemaal geen rekening houdt.... :dontknow: Dan zou het toch makkelijker zijn om de voorrem met je duim te gaan bedienen ipv de koppeling...?
Afijn, het zal vast wel goedkomen. Succes met de praktijklessen :thumbup: Moet je daarna ook alsnog een officieel examen doen?

Grtz, Willem :pirate:
Haast je als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Gebruikersavatar
hans l
105,2 kW
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 03 nov, 2004 20:15
Locatie: 's-Heerenberg

Re: Nieuws Hans Lukassen

Bericht door hans l »

Hoi mensen,

Afgelopen week rijtesten gedaan voor motor auto en vrachtwagen en voor allen geslaagd.
Nu volgende week nog een mediche keuring voor vrachtwagen en dan heb ik ze allemaal
terug.Moet wel zeggen dat het motorrijden nog wel effe tegenviel,vooral dus die duim
koppeling.ook al die bijzondere verrichtingen was nog wel een dingetje,je leert je in al
die jaren een hoop dingen aan die eigelijk verkeerd zijn of zelfs eigelijk niet door de
beugel kunnen,hoorde dus ook regematig in mijn oortje de instructeur mopperen :toothy8:
Moest dus ook een exstra partij oeffeningen met mijn been doen zoals steppen in een
bocht naar rechts en noodstoppen maken en ook op rechts neerkomen,en nog wel meer dingen
maar die vertel ik nog wel een keer bij een biertje :toothy8:
De nw BMW heeft hier een week in de schuur gestaan en staat nu in Assen waar hij aangepast
zal worden en ja ik had ook liever een duimrem gehad,sterker ik had de onderdelen al in huis
maar dit mag niet.daarna moet hij RDW gekeurd worden,al met al een dure bedoeling.

Volgende week krijg ik weer een nw prothese en dat zal de laatste zijn voor dit jaar.
ook opgegeven voor het hemelvaart weekeinde dus Willem je kunt eerder van mijn taal
gebruik genieten,is volgens mijn vrouw alleen maar erger geworden :toothy8:
En vorige week weer met werken begonnen 1 uur pd,valt nog wel effe tegen maar we mogen
het niet overbelasten en sta onder controlle van het zhuis.We gaan de goede kant op.

Mensen bedankt voor jullie interesse.

Hans l
Gebruikersavatar
HansV
105,2 kW
Berichten: 303
Lid geworden op: do 04 nov, 2004 1:37
Locatie: Lisserbroek
Contacteer:

Re: Nieuws Hans Lukassen

Bericht door HansV »

Hallo Hans,

Ik schrok behoorlijk van deze heftige berichten. Ik lees gelukkig dat je weer goed mobiel bent geworden en dat het weer een stuk beter met je gaat.
Ik ben ruim een jaar niet meer online geweest en dan lees je dit soort berichten.
Ik schaam me nu wel een beetje.

Je bent een vechter en doorzetter dus gaat het je allemaal maar lukken wat jezelf voor ogen hebt.
Bij mijn vader van, 78 jaar, werden twee onderbenen geamputeerd en die werd ook weer mobiel, kon er mee lopen en haalde zelfs zijn rijbewijs ook weer. Dit was ook doorzetter en ging er gewoon voor.

Hoop je te spreken met het Hemelvaartweekend 2018.

Hans en Greet veel sterkte met je verdere herstel.

Groetjes
HansV
Hans Verschuren

Voorzitter:
All Fazer & MT club Nederland
Plaats reactie