Zonde............. pekel en motorfietsen.....

De Chatbox van de Fazerclub. Hier mag veel, als het maar niet TE gek wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SilverTip
110,3 kW
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:06
Locatie: Tilburg

Zonde............. pekel en motorfietsen.....

Bericht door SilverTip »

Nu weet ik dat wij er bikkels bij hebben die de hele winter doorrijden en het helemaal niets uitmaakt en dat is natuurlijk aan iedereen om zelf te beslissen maar............ vandaag toch ook al een behoorlijk aantal motorrijders gezien die het waarschijnlijk wel wat uitmaakt en die morgen tranen in hun ogen hebben.......... :hmph:

De wegen zijn hier droog maar nog spierwit en dan zie je zelfs gloednieuwe motoren de eerste meters maken en vaak denkt met dan onterecht dat de motor daarna een beetje afspoelen voldoende is.......... je bent dan echter al te laat :help:

Zonde om niet nog even te wachten, tenminste wanneer je de brommert echt mooi wil houden.
Laat het maar even een paar keer regenen en dan kan het seizoen weer beginnen en wat voor een seizoen (agenda :laughing6: )


Zomaar een gedachte.......

Fijn weekend,

Mies
Leven in het moment, reizen en samen genieten, morgen kan het ineens anders zijn.....
wimvandervlis
105,2 kW
Berichten: 249
Lid geworden op: za 09 jan, 2010 16:59
Locatie: Westland

Re: Zonde............. pekel en motorfietsen.....

Bericht door wimvandervlis »

Ach, mijn Fazer heeft al diverse winters overleeft en ziet er nog steeds fatsoenlijk uit. Natuurlijk is het zichtbaar dat er in de winter gereden, maar ja je moet wat om op je werk te komen.... :-"

Hopelijk krijg ik één van mijn andere motoren voldoende betrouwbaar om een tijdje mijn Fazer te vervangen zodat ik de voorpoten kan opknappen. Want alleen dat is visueel flink aangetast :-(

Maar Michel heeft gelijk, als je je motor echt mooi (lees corrosievrij) wil houden moet je echt wachten dat het strooizout van de weg is geregend.

Moraal van het verhaal, een (oer) Fazer is zelfs meer dan redelijk bestand tegen strooizout, mits je in de winter de motor regelmatig goed wast/afspoelt. Dat hij daarna minder mooi is dan een exemplaar dat nooit zout heeft gezien is niet anders...
FZS 600 en 4 XS-en
1978 tot 1982
Nolleke
72 kW
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 13 nov, 2011 15:23
Locatie: Brabant

Re: Zonde............. pekel en motorfietsen.....

Bericht door Nolleke »

Helaas toch een paar keer de motor moeten pakken.
daarna in de garage gezet en het leek aardig pekelvrij.

Tot ik er een paar valbeugels op had gezet en een foto nam.

Zo te zien zit het blok er toch aardig onder, toch maar even wassen vanmiddag en flink in de ACF-50 zetten.
Afbeelding
Plaats reactie