MT-10
- FZ6Fazer/blacky
- 105,2 kW
- Berichten: 171
- Lid geworden op: di 24 mei, 2005 20:35
- Locatie: Pijnacker-Nootdorp
Re: MT-10
Mag ik met deze nog lid van de club blijven
http://www.yamaha-motor.eu/nl/producten ... hspecs[url][/url]
- FZ6Fazer/blacky
- 105,2 kW
- Berichten: 171
- Lid geworden op: di 24 mei, 2005 20:35
- Locatie: Pijnacker-Nootdorp
Re: MT-10
Wij hebben elkaar nog gesproken bij Yamaha op Schiphol, en vorig jaar bij een rit vanuit de Mc in Lisse toen het ze regendeHansL schreef:Helaas, met die kleur velgen niet....
(wie is FZ6Fazer/Blacky in het echt ?)
Jan
- Fuel Supply
- 105,2 kW
- Berichten: 275
- Lid geworden op: do 10 mar, 2011 13:23
- Locatie: Zwijndrecht
- Contacteer:
Re: MT-10
En die kondigen ze dan aan bij Yamaha als je net een Koe...kie 1000 hebt gekocht.
Moet een ongekend blok krijgen met bakken koppel, een nieuwe dimensie in motorrijden! Op de naar mijn smaak afzichtelijke StarWars koplampunit na (lijkt op de kop van die robot, niet R2D2, maar die andere ...uhh, naam even kwijt) een fraaie machine.
In 2014 kwam de naked MT 09, in 2015 de MT 09 Tracer met topkuip .. In 2016 komt dus de naked MT 10, en als ik in mijn glazen bol kijk voorspel ik voor 2017 de MT 10 met topkuip, de MT 10 Chaser of zo! Of MT 10 Fazer, dat zou pas leuk zijn! Nou Yamaha, ik heb de voorzet al gegeven, en zal geen ™ claimen
Zal het hele persbericht hier even plaatsen deze week als ik mijn flaptop bij de hand hebt en de onnavolgbare Google Translate leesbaar heb gemaakt in het NL.....man man, wat een vertaling ...
Grtz, Willem
Moet een ongekend blok krijgen met bakken koppel, een nieuwe dimensie in motorrijden! Op de naar mijn smaak afzichtelijke StarWars koplampunit na (lijkt op de kop van die robot, niet R2D2, maar die andere ...uhh, naam even kwijt) een fraaie machine.
In 2014 kwam de naked MT 09, in 2015 de MT 09 Tracer met topkuip .. In 2016 komt dus de naked MT 10, en als ik in mijn glazen bol kijk voorspel ik voor 2017 de MT 10 met topkuip, de MT 10 Chaser of zo! Of MT 10 Fazer, dat zou pas leuk zijn! Nou Yamaha, ik heb de voorzet al gegeven, en zal geen ™ claimen
Zal het hele persbericht hier even plaatsen deze week als ik mijn flaptop bij de hand hebt en de onnavolgbare Google Translate leesbaar heb gemaakt in het NL.....man man, wat een vertaling ...
Grtz, Willem
Haast je als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
- FZ6Fazer/blacky
- 105,2 kW
- Berichten: 171
- Lid geworden op: di 24 mei, 2005 20:35
- Locatie: Pijnacker-Nootdorp
Re: MT-10
Van wat ik er nu van weet krijgt hij de techniek van deR1 mee
Laatste nieuws vanuit YAMAHA
De nieuwe Yamaha MT-10 - Ray of Darkness
Met het motorblok, het chassis en de wielophanging van de bekroonde YZF-R1 als basis, creëerden de engineers van Yamaha de ultieme MT! Het resultaat is de Yamaha MT-10, veruit de krachtigste MT ooit en dé motorfiets die u altijd al wilde hebben! De MT-10 biedt u ultieme power, toonaangevende rijeigenschappen en totale beheersing. Aangedreven door een 998cc crossplane motorblok en speciaal ontwikkeld voor extra koppel in het lage en midden toerengebied. Door gebruik te maken van hoogstaande technologie, zoals het aluminium Deltabox chassis met een korte wielbasis, biedt de Yamaha MT-10 u ongekende wendbaarheid. Daarnaast biedt de geavanceerde elektronica de berijder onder alle omstandigheden een optimale controle. Het kracht uitstralende 'Mass Forward' design en de twee LED koplampen geven The Dark Side of Japan een nieuw maar vooral dynamisch uiterlijk. De natuurlijke rijhouding biedt dagelijkse veelzijdigheid en veel comfort. Ervaar de Ray of Darkness met de nieuwe Yamaha MT-10.
Laatste nieuws vanuit YAMAHA
De nieuwe Yamaha MT-10 - Ray of Darkness
Met het motorblok, het chassis en de wielophanging van de bekroonde YZF-R1 als basis, creëerden de engineers van Yamaha de ultieme MT! Het resultaat is de Yamaha MT-10, veruit de krachtigste MT ooit en dé motorfiets die u altijd al wilde hebben! De MT-10 biedt u ultieme power, toonaangevende rijeigenschappen en totale beheersing. Aangedreven door een 998cc crossplane motorblok en speciaal ontwikkeld voor extra koppel in het lage en midden toerengebied. Door gebruik te maken van hoogstaande technologie, zoals het aluminium Deltabox chassis met een korte wielbasis, biedt de Yamaha MT-10 u ongekende wendbaarheid. Daarnaast biedt de geavanceerde elektronica de berijder onder alle omstandigheden een optimale controle. Het kracht uitstralende 'Mass Forward' design en de twee LED koplampen geven The Dark Side of Japan een nieuw maar vooral dynamisch uiterlijk. De natuurlijke rijhouding biedt dagelijkse veelzijdigheid en veel comfort. Ervaar de Ray of Darkness met de nieuwe Yamaha MT-10.
- Fuel Supply
- 105,2 kW
- Berichten: 275
- Lid geworden op: do 10 mar, 2011 13:23
- Locatie: Zwijndrecht
- Contacteer:
Re: MT-10
Gedeelte van het Yamaha persbericht, vertaald door Google Translate en enigszins (bijna helemaal) aangepast door moi om het begrijpbaar te kunnen lezen. Het hele persbericht is nog veel langer, maar onderstaand krijg je al een aardige indruk.
Prijzen, topsnelheid en koppel houden ze nog even geheim .....
Elke weg, op elk moment, bij elke snelheid ......
Na al een aantal van de meest innovatieve en succesvolle modellen in de Europese markt te hebben gecreëerd, heeft Yamaha een geheel nieuwe één-liter naked bike ontwikkeld die het potentieel heeft om alle bezoekers uit te dagen. De radicaal nieuwe MT-10 is klaar om alle verwachtingen te overtreffen en een beroep te doen op de rijders die op zoek zijn naar een nieuw soort rijervaring die kan worden genoten op elke weg, op elk moment en bij elke snelheid.
MT rijeigenschappen met race-technologie
De 998cc crossplane motor levert enorme niveaus van lineair koppel in het lage tot midden toerentalbereik voor adrenaline geladen prestaties - en het aluminium Deltabox chassis is voorzien van een ultra-korte wielbasis van slechts 1400mm om uiterst licht en wendbaar rijgedrag te geven. Agressieve naar voren gerichte styling en een natuurlijke zitpositie geven de MT-10 een dominante aanwezigheid die de aandacht trekt en respect vraagt - en met zijn high-tech op de YZF-R1 gebaseerde veersystemen en toonaangevende specificaties, is dit iconische nieuwe lid van de succesvolle en invloedrijke familie de meest opmerkelijke naked bike die werd ontwikkeld door Yamaha tot dusver.
Nieuwe niveaus van spanning en emotie
De "donkere kant van Japan" heeft al geïnspireerd tot het ontwerp van een aantal van de meest baanbrekende motorfietsen van de afgelopen jaren. Van de rudimentaire MT-09 door naar de MT-07, en op naar de MT-125, verandert deze baanbrekende reeks modellen het gezicht van het motorrijden en brengt nieuwe niveaus van spanning en emotie naar de openbare weg.
Night Fluo: De nieuwe MT-familie identiteit
Met een dynamische nieuwe Night Fluo kleur optie die ook beschikbaar zal komen op veel andere leden van het MT-segment in 2016, breidt de komst van het nieuwe vlaggenschip het bereik uit en voegt spanning aan de hele MT familie. Een nieuwe rijder die vandaag begint met de MT-125 heeft vanaf nu de grootste keuze van de MT-modellen , zodat ze bij vooruitgang in hun carriere binnen de MT-familie kunnen blijven..
Met de komst van de "Dark Side van Japan" naar de straten van Europa zal de wereld van het motorrijden nooit meer hetzelfde zijn.
MT-10 CP4 motor afgestemd op het ultieme koppel plezier
Het MT-10 motorblok is direct ontwikkeld uit de nieuwste YZF-R1 is 998cc in lijn 4-cilinder crossplane motor die op grote schaal wordt beschouwd als een van de meest geavanceerde en spannende ontwerpen in zijn klasse.
Voor een ultieme koppel-emotie van dag tot dag tijdens straatgebruik, is de motor voorzien van een aantal belangrijke technische wijzigingen die zijn ontworpen om veel koppel te leveren vanaf laag tot medio toerental, door nieuw ontworpen inlaat-, uitlaat- en tanksystemen, alsmede door een geoptimaliseerde crank balans. Een aantal van de model-specifieke instellingen zijn bedacht met het oog op het directe gevoel tussen het gashendel en het achterwiel .....
Yamaha D-MODE, YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle)
De Yamaha D-MODE biedt de berijder een keuze uit drie settings die zijn ontworpen om te rijden in verschillende situaties en omstandigheden. De sleutel tot de werking ervan is de geavanceerde elektronica in de YCC-T, dat onmiddellijk het motorkarakter kan veranderen door het aanpassen van gasklepopening, het ontstekingstijdstip en het brandstofinjectievolume.
De "standaard" modus geeft een vloeiend gevoel aan de motoreigenschappen binnen het gehele toerentalbereik en is ontworpen voor gebruik in uiteenlopende rijomstandigheden. De 'A' modus levert een sportiever motorkarakter in de lage tot middelmatige snelheid wat leidt tot extra opwinding en genot, terwijl de 'B' Mode een mildere reactie levert en is ontworpen om te worden gebruikt in situaties waar een gevoeliger gashendelgebruik geschikt is - zoals de gladde oppervlakken of overvolle straten.
Traction Control System (TCS)
Om de rijder in staat te stellen om van de kracht en prestaties van de MT-10 in verschillende omstandigheden te kunnen genieten, is deze uitgerust met een 3-modus Traction Control System (TCS), die kan worden uitgeschakeld indien nodig. Het systeem werkt door het toezicht op eventueel doorslippen van het achterwiel, en wanneer dit wordt gedetecteerd regelt de YCC-T automatisch de gashendelstand, het ontstekingstijdstip en het brandstofinjectievolume om de controle op het achterwiel te herstellen.
Niveau 1 heeft de laagste graad van TCS ingrijpen en is ontworpen voor sportief rijden, terwijl niveau 2 is geschikt voor de normaal weggebruik, en niveau 3 is voor gebruik in natte of gladde omstandigheden waarbij de kans op doorslaan van de achterwiel aandrijving groter is.
Assist en slipper (A & S) koppeling
De MT-10's geavanceerde A & S koppeling is vergelijkbaar met die gebruikt op de nieuwe generatie YZF-R1, en biedt in zijn compacte en stijlvolle ontwerp een aantal voordelen voor de rijder bij het accelereren en afremmen.
Het belangrijkste kenmerk van Yamaha A & S koppeling is de speciaal ontworpen schuine nok. Dit mechanisme vergroot de kracht en geeft een veel lichter gevoel bij het bedienen van de koppelingshendel.
Wanneer het rotatiekoppel van het achterwiel tijdens het afremmen terug wordt doorgegeven aan de koppeling, zullen de schuine nokken tot op zekere hoogte op de drukplaat inwerken, dit stelt de koppeling in de gelegenheid tot het adsorberen van een meer gecontroleerde vertraging van het achterwiel en daardoor toegenomen rijcomfort.
Cruise control
Met zijn natuurlijke zitpositie, hoog koppel motorblok en geavanceerd frame, heeft de nieuwe MT-10 het potentieel om lange afstanden af te leggen - en kan met zijn accessoire-vriendelijke basis worden uitgerust met een reeks van originele Yamaha-accessoires, zoals een hoger windscherm(-pje) en/of zijtassen om u voor te bereiden op elke rit. Voor meer ontspannen en plezierig rijden is de nieuwe MT-10 uitgerust met een cruise control systeem dat (alleen) geactiveerd kan worden in de 4e, 5e en 6e versnelling bij snelheden tussen de 50 en 180 km per uur.
Een schakelaar aan de linkerzijde op het stuur zet de cruise control aan of uit, en als het eenmaal is geactiveerd, handhaaft de Yamaha Chip Controlled Throttle (YCC-T) de gekozen snelheid van de motorfiets tijdens het rijden bergop, bergaf of op een vlakke weg. De snelheid kan worden verhoogd in stappen van 2 km/u met een druk op de knop, en elke instelling wordt automatisch geannuleerd door het activeren van de remmen, de koppeling of het gashendel - terwijl met de 'Resume' schakelaar de
laatst gebruikte snelheidinstelling herstelt wordt.
MT-10 Motorblok
• Van de YZF-R1 afgeleid 'CP4' 4-cilinder in lijn crossplane motor
• Getuned voor meer koppel in het laag en midden-toerenbereik
• YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle)
• Yamaha D-MODE running mode selectie met 3-modus
• Schakelbare 3-modus Traction Control System (TCS)
• Assist en slipper (A & S) koppeling
• Cruise control systeem in de 4e, 5e en 6e versnelling
• Nieuw ontworpen inlaat-, uitlaat- en tanksysteem
• Nieuwe lichtgewicht gesmede zuigers
• Gecarbureerd fractuur-split (FS) drijfstangen (??)
• Nieuw ontworpen krukwang met geoptimaliseerde trage massa
• Nieuwe 4-2-1 titanium midden uitlaatdemper met nieuw uitlaatklepontwerp
• Herziene secundaire overbrengingsverhouding van het motorkarakter
• Lichtgewicht koelsysteem met vereenvoudigde buizen en slangen
MT-10 Frame
Rechte rijpositie
De natuurlijke en rechte rijpositie op de MT-10 is ontwikkeld om de rijder in staat te stellen optimaal te genieten van de uitstekende prestaties van de op de YZF-R1-afgeleide motor. De stuur / zitting / voetsteun relatie - samen met de vorm en de positie van de benzinetank , en het gebruik van brede toelopende stuur - zijn ontworpen om de bestuurder in staat te stellen tot een stevige knie grip om met het onderlichaam goed contact te houden in bochten en tijdens acceleratie. Voor extra ondersteuning bij het accelereren beschikt het zadeldeel van de bestuurder over een hip stopper.
De "Forward lean" positie van de rijder is vastgesteld op een iets grotere hoek dan bij de MT-09 voor een comfortabelere zit bij hogere snelheid terwijl het brede, iets naar achteren gebogen stuur en de horizontale ruimte rijders een natuurlijke en flexibele zitpositie geven die geschikt is voor sportief rijden.
MT-10 Kleuren
Night Fluo
Tech Black
Race Blu
Beschikbaarheid : Mei 2016
Directe link naar YouTube video: www.youtube.com/watch?v=JuZF11yuVzE
Prijzen, topsnelheid en koppel houden ze nog even geheim .....
Elke weg, op elk moment, bij elke snelheid ......
Na al een aantal van de meest innovatieve en succesvolle modellen in de Europese markt te hebben gecreëerd, heeft Yamaha een geheel nieuwe één-liter naked bike ontwikkeld die het potentieel heeft om alle bezoekers uit te dagen. De radicaal nieuwe MT-10 is klaar om alle verwachtingen te overtreffen en een beroep te doen op de rijders die op zoek zijn naar een nieuw soort rijervaring die kan worden genoten op elke weg, op elk moment en bij elke snelheid.
MT rijeigenschappen met race-technologie
De 998cc crossplane motor levert enorme niveaus van lineair koppel in het lage tot midden toerentalbereik voor adrenaline geladen prestaties - en het aluminium Deltabox chassis is voorzien van een ultra-korte wielbasis van slechts 1400mm om uiterst licht en wendbaar rijgedrag te geven. Agressieve naar voren gerichte styling en een natuurlijke zitpositie geven de MT-10 een dominante aanwezigheid die de aandacht trekt en respect vraagt - en met zijn high-tech op de YZF-R1 gebaseerde veersystemen en toonaangevende specificaties, is dit iconische nieuwe lid van de succesvolle en invloedrijke familie de meest opmerkelijke naked bike die werd ontwikkeld door Yamaha tot dusver.
Nieuwe niveaus van spanning en emotie
De "donkere kant van Japan" heeft al geïnspireerd tot het ontwerp van een aantal van de meest baanbrekende motorfietsen van de afgelopen jaren. Van de rudimentaire MT-09 door naar de MT-07, en op naar de MT-125, verandert deze baanbrekende reeks modellen het gezicht van het motorrijden en brengt nieuwe niveaus van spanning en emotie naar de openbare weg.
Night Fluo: De nieuwe MT-familie identiteit
Met een dynamische nieuwe Night Fluo kleur optie die ook beschikbaar zal komen op veel andere leden van het MT-segment in 2016, breidt de komst van het nieuwe vlaggenschip het bereik uit en voegt spanning aan de hele MT familie. Een nieuwe rijder die vandaag begint met de MT-125 heeft vanaf nu de grootste keuze van de MT-modellen , zodat ze bij vooruitgang in hun carriere binnen de MT-familie kunnen blijven..
Met de komst van de "Dark Side van Japan" naar de straten van Europa zal de wereld van het motorrijden nooit meer hetzelfde zijn.
MT-10 CP4 motor afgestemd op het ultieme koppel plezier
Het MT-10 motorblok is direct ontwikkeld uit de nieuwste YZF-R1 is 998cc in lijn 4-cilinder crossplane motor die op grote schaal wordt beschouwd als een van de meest geavanceerde en spannende ontwerpen in zijn klasse.
Voor een ultieme koppel-emotie van dag tot dag tijdens straatgebruik, is de motor voorzien van een aantal belangrijke technische wijzigingen die zijn ontworpen om veel koppel te leveren vanaf laag tot medio toerental, door nieuw ontworpen inlaat-, uitlaat- en tanksystemen, alsmede door een geoptimaliseerde crank balans. Een aantal van de model-specifieke instellingen zijn bedacht met het oog op het directe gevoel tussen het gashendel en het achterwiel .....
Yamaha D-MODE, YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle)
De Yamaha D-MODE biedt de berijder een keuze uit drie settings die zijn ontworpen om te rijden in verschillende situaties en omstandigheden. De sleutel tot de werking ervan is de geavanceerde elektronica in de YCC-T, dat onmiddellijk het motorkarakter kan veranderen door het aanpassen van gasklepopening, het ontstekingstijdstip en het brandstofinjectievolume.
De "standaard" modus geeft een vloeiend gevoel aan de motoreigenschappen binnen het gehele toerentalbereik en is ontworpen voor gebruik in uiteenlopende rijomstandigheden. De 'A' modus levert een sportiever motorkarakter in de lage tot middelmatige snelheid wat leidt tot extra opwinding en genot, terwijl de 'B' Mode een mildere reactie levert en is ontworpen om te worden gebruikt in situaties waar een gevoeliger gashendelgebruik geschikt is - zoals de gladde oppervlakken of overvolle straten.
Traction Control System (TCS)
Om de rijder in staat te stellen om van de kracht en prestaties van de MT-10 in verschillende omstandigheden te kunnen genieten, is deze uitgerust met een 3-modus Traction Control System (TCS), die kan worden uitgeschakeld indien nodig. Het systeem werkt door het toezicht op eventueel doorslippen van het achterwiel, en wanneer dit wordt gedetecteerd regelt de YCC-T automatisch de gashendelstand, het ontstekingstijdstip en het brandstofinjectievolume om de controle op het achterwiel te herstellen.
Niveau 1 heeft de laagste graad van TCS ingrijpen en is ontworpen voor sportief rijden, terwijl niveau 2 is geschikt voor de normaal weggebruik, en niveau 3 is voor gebruik in natte of gladde omstandigheden waarbij de kans op doorslaan van de achterwiel aandrijving groter is.
Assist en slipper (A & S) koppeling
De MT-10's geavanceerde A & S koppeling is vergelijkbaar met die gebruikt op de nieuwe generatie YZF-R1, en biedt in zijn compacte en stijlvolle ontwerp een aantal voordelen voor de rijder bij het accelereren en afremmen.
Het belangrijkste kenmerk van Yamaha A & S koppeling is de speciaal ontworpen schuine nok. Dit mechanisme vergroot de kracht en geeft een veel lichter gevoel bij het bedienen van de koppelingshendel.
Wanneer het rotatiekoppel van het achterwiel tijdens het afremmen terug wordt doorgegeven aan de koppeling, zullen de schuine nokken tot op zekere hoogte op de drukplaat inwerken, dit stelt de koppeling in de gelegenheid tot het adsorberen van een meer gecontroleerde vertraging van het achterwiel en daardoor toegenomen rijcomfort.
Cruise control
Met zijn natuurlijke zitpositie, hoog koppel motorblok en geavanceerd frame, heeft de nieuwe MT-10 het potentieel om lange afstanden af te leggen - en kan met zijn accessoire-vriendelijke basis worden uitgerust met een reeks van originele Yamaha-accessoires, zoals een hoger windscherm(-pje) en/of zijtassen om u voor te bereiden op elke rit. Voor meer ontspannen en plezierig rijden is de nieuwe MT-10 uitgerust met een cruise control systeem dat (alleen) geactiveerd kan worden in de 4e, 5e en 6e versnelling bij snelheden tussen de 50 en 180 km per uur.
Een schakelaar aan de linkerzijde op het stuur zet de cruise control aan of uit, en als het eenmaal is geactiveerd, handhaaft de Yamaha Chip Controlled Throttle (YCC-T) de gekozen snelheid van de motorfiets tijdens het rijden bergop, bergaf of op een vlakke weg. De snelheid kan worden verhoogd in stappen van 2 km/u met een druk op de knop, en elke instelling wordt automatisch geannuleerd door het activeren van de remmen, de koppeling of het gashendel - terwijl met de 'Resume' schakelaar de
laatst gebruikte snelheidinstelling herstelt wordt.
MT-10 Motorblok
• Van de YZF-R1 afgeleid 'CP4' 4-cilinder in lijn crossplane motor
• Getuned voor meer koppel in het laag en midden-toerenbereik
• YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle)
• Yamaha D-MODE running mode selectie met 3-modus
• Schakelbare 3-modus Traction Control System (TCS)
• Assist en slipper (A & S) koppeling
• Cruise control systeem in de 4e, 5e en 6e versnelling
• Nieuw ontworpen inlaat-, uitlaat- en tanksysteem
• Nieuwe lichtgewicht gesmede zuigers
• Gecarbureerd fractuur-split (FS) drijfstangen (??)
• Nieuw ontworpen krukwang met geoptimaliseerde trage massa
• Nieuwe 4-2-1 titanium midden uitlaatdemper met nieuw uitlaatklepontwerp
• Herziene secundaire overbrengingsverhouding van het motorkarakter
• Lichtgewicht koelsysteem met vereenvoudigde buizen en slangen
MT-10 Frame
Rechte rijpositie
De natuurlijke en rechte rijpositie op de MT-10 is ontwikkeld om de rijder in staat te stellen optimaal te genieten van de uitstekende prestaties van de op de YZF-R1-afgeleide motor. De stuur / zitting / voetsteun relatie - samen met de vorm en de positie van de benzinetank , en het gebruik van brede toelopende stuur - zijn ontworpen om de bestuurder in staat te stellen tot een stevige knie grip om met het onderlichaam goed contact te houden in bochten en tijdens acceleratie. Voor extra ondersteuning bij het accelereren beschikt het zadeldeel van de bestuurder over een hip stopper.
De "Forward lean" positie van de rijder is vastgesteld op een iets grotere hoek dan bij de MT-09 voor een comfortabelere zit bij hogere snelheid terwijl het brede, iets naar achteren gebogen stuur en de horizontale ruimte rijders een natuurlijke en flexibele zitpositie geven die geschikt is voor sportief rijden.
MT-10 Kleuren
Night Fluo
Tech Black
Race Blu
Beschikbaarheid : Mei 2016
Directe link naar YouTube video: www.youtube.com/watch?v=JuZF11yuVzE
Haast je als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.