tank tas

De Chatbox van de Fazerclub. Hier mag veel, als het maar niet TE gek wordt.
Plaats reactie
ginofs1
25kW
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 16 aug, 2015 15:48

tank tas

Bericht door ginofs1 »

ik ben van plan om een tanktas te kopen met magneetflappen.
nu is mij verteld dat deze krassen op de tank maken.
wellicht heeft iemand hier ervaring mee.

gr gino
Gebruikersavatar
SilverTip
110,3 kW
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:06
Locatie: Tilburg

Re: tank tas

Bericht door SilverTip »

Beste Gino,

Het hangt er vanaf hoe je er mee omgaat.

Er zijn van die antislipmatjes te koop voor in de auto bij Hallfords, ze zijn grijs en op maat te knippen.
Deze kosten een paar cent en je legt ze onder je tanktas om de lak te beschermen.
Ik rijd er al jaren mee en de tank heeft ook na 100.000 km nog geen enkele kras.

Wel is van belang om de tas er recht vanaf te tillen en niet naar achter te schuiven of trekken, ook dan kan er een kras komen
door zand of grind wat ertussen gekomen is.

De magneten van je tas zijn sterk genoeg en zoals de naam al aangeeft, het slipt niet, je tas blijft goed vastzitten.

Gr,

Michel
Leven in het moment, reizen en samen genieten, morgen kan het ineens anders zijn.....
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: tank tas

Bericht door Charleyr »

Hoi Gino,

Na jaren gebruik hebbende gemaakt van magnetische tanktassen, ben ik overgegaan op het tanklock systeem.
Ring op de tank bevestigen en tas erop klikken en zonder beschadigingen o.i.d. rijden maar.
Je hebt diverse varianten, ik heb voor de prijs/kwaliteit gekozen voor GIVI tanklock.
Misschien de moeite waard om eerst goed rond te kijken en ook te bepalen met welke frequentie jij de tanktas wilt gebruiken.
Ik gebruik zelf voor een dagrit een kleine tanktas en voor de meerdaagse ritten, klik ik er een grotere variant op!
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: tank tas

Bericht door NZMSLex »

Na 90.000 km met een magnetische tanktas: geen krassen. Ik ben er ook vrij voorzichtig mee. Dus het hoeft geen enkel probleem te zijn. Extra laagjes tussen de magneten en de tank verminderen de grip. Da's natuurlijk niet de bedoeling. Gewoon voorzichtig zijn.

Denk dan aan: tank schoonhouden, tas op zijn zijkant wegzetten, even afkloppen voor je de tas op de tank zet, etc. Na 17 jaren doen de magneten het nog prima.
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Plaats reactie