rijbewijs kwijt

De Chatbox van de Fazerclub. Hier mag veel, als het maar niet TE gek wordt.
Plaats reactie
Rubenn
50 kW
Berichten: 43
Lid geworden op: do 07 mei, 2015 20:59
Locatie: Utrecht, sterrenwijk

rijbewijs kwijt

Bericht door Rubenn »

Best leden,

Wat te doen als je rijbewijs in beslag is genomen.

Heb nog nooit een bekeuring gehad( afgelopen 5 jaar)
geen strafblad, etc etc.

Maar nu reed ik omdat mijn motor eindelijk is gemaakt een keertje te hard! kon mijn motor weer uittesten op de koppeling niet zou doorslippen.

Wat gebeurd er rijdt er een stille achter me, Nouja met correctie 62 km/u te hard.

Iemand suggesties, tips om dit gezeik zo snel mogelijk achter de rug te hebben, :notworthy:
Nolleke
72 kW
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 13 nov, 2011 15:23
Locatie: Brabant

Re: rijbewijs kwijt

Bericht door Nolleke »

Rubenn schreef:

Iemand suggesties, tips om dit gezeik zo snel mogelijk achter de rug te hebben, :notworthy:
Ik zou een briefje schrijven naar de Officier van Justitie waarbij je uitlegt hoe het gekomen is, wat die reparaties je al gekost hebben en dat je daardoor zéker wilde weten dat de koppeling goed was.

Dat je nooit eerder zo hard gereden hebt (toch) en het nóóit meer zult doen en het rijbewijs nodig hebt om voor je werk/op je werk te komen.

De OvJ neemt binnen tien dagen een besluit, dus dat kun je met je brief beïnvloeden.
HansL
105,2 kW
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 21 mar, 2011 21:35

Re: rijbewijs kwijt

Bericht door HansL »

ik zou ook vast gaan sparen.......

balen

succes & sterkte
Rubenn
50 kW
Berichten: 43
Lid geworden op: do 07 mei, 2015 20:59
Locatie: Utrecht, sterrenwijk

Re: rijbewijs kwijt

Bericht door Rubenn »

Thanx allemaal,

Ik heb het geld gelukkig wel... Zit financieel prima daar pakken ze me niet mee al doet het flink pijn in mijn portomonee gelukkig kunnen ze daar de EU naheffingen mee betalen :lol: . Alleen dat rijbewijs kwijt voor 2 maanden vindt ik echt kansloos.
maargoed nu contact gehad met mijn rechtsbijstand die Gaan me ondersteunen.!

Ik heb er nu steeds mijn spijt niet te zijn gevlucht, voel me nu net zo een crimineel dan als ik zou zijn weggescheurd.
Krijg mischien zelf een aantekening op mijn strafblad, ben enorm gefrustreerd. Straf oke prima maar je wordt nu met de grond gelijk gemaakt.
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: rijbewijs kwijt

Bericht door NZMSLex »

Als ik het goed heb, krijg je een aantekening op je rijbewijs. Alleen de politie kan dit overigens zien. Die aantekening blijft een aantal jaren (3 jaren roep ik uit mijn hoofd) staan. In die periode is het niet verstandig om in Nederland meer dan 30 km/u te hard te rijden en gesnapt te worden.
Dan gaat de officier van justitie beoordelen of je een recidivist bent met hardrijden. Dat gaat natuurlijk dan niet fijn aflopen.

Je krijgt dus geen strafblad. Het is een overtreding maar da's wat anders dan een overtreding volgens het strafrecht. Maar bij herhaling zou het dat wel kunnen worden. Op een eventuele Verklaring omtrent Gedrag is dit dus niet van invloed. Overtredingen onder de 30 km/u worden juridisch afgehandeld als ware het een belastingaanslag.

Ben benieuwd wat je rechtsbijstand kan regelen. Heb niet te veel verwachtingen hiervan...
Lollig is anders. Sterkte met het niet mogen rijden.
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Rubenn
50 kW
Berichten: 43
Lid geworden op: do 07 mei, 2015 20:59
Locatie: Utrecht, sterrenwijk

Re: rijbewijs kwijt

Bericht door Rubenn »

Thanx voor de hulp,

Inmiddels weer mijn rijbewijs terug.
2 maanden rijontzegging was erg lang, Al moet ik zeggen dat het toch snel went zonder rijbewijs.

De rechtzaak ging goed, Was een kort geding zoals dat heet. Ik had een vrouwlijke rechter. Tevens was ik een verdachte in zaak...
Vanwege mijn verklaring namelijk werk, en sociale verplichtingen kreeg ik een boeteverlaging. Tevens kijken ze naar inkomen, Gezien ik niet een hoog inkomen heb speelde dat ook mee.

Ze wouden 850 euro opleggen maar dit is 750 euro geworden wat ik tevens nog steeds schandalig veel geld vindt vooral omdat ook bekend was dat ik geen enkele aanraking met justitie had of ook maar een boete.

Enfin, Rijbewijs terug nu nog de boete betalen en dan de komende 3/5 jaar me heel rustig gedragen. Wil niet weer in deze nare situatie komen.
Volgende keer toch maar richting het circuit of naar de Autobahn/Duitsland.
Enige vorm van begrip ontbreekt nog wel steeds na dit alles, Kan me nog steeds niet voorstellen als je 1 keer de fout in gaat dat je zo ontzettend zwaar wordt gestraft. Reed nota bene op de snelweg.

Maar! gelukkig kan ik straks godzijdank mee met de toerrit naar Duitsland weekend van 28 augustus :enjoy:

See you then guys!
Plaats reactie