Petitie tegen sluiting B500

De Chatbox van de Fazerclub. Hier mag veel, als het maar niet TE gek wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
johan l
105,2 kW
Berichten: 631
Lid geworden op: za 09 apr, 2005 13:44
Locatie: ASSE (BELGIE)

Petitie tegen sluiting B500

Bericht door johan l »

petiie tegen sluiting B500 ( Schwarzwaldhochstraße ) voor motoren !!

https://www.openpetition.de/petition/on ... rradfahrer

Johan :salute:
Afbeelding
Gebruikersavatar
SilverTip
110,3 kW
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:06
Locatie: Tilburg

Re: Petitie tegen sluiting B500

Bericht door SilverTip »

Waarom het bericht nu 3 x geplaatst wordt???

Gr,

Mies[/i]
Laatst gewijzigd door SilverTip op di 10 mar, 2015 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Leven in het moment, reizen en samen genieten, morgen kan het ineens anders zijn.....
Gebruikersavatar
SilverTip
110,3 kW
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:06
Locatie: Tilburg

Re: Petitie tegen sluiting B500

Bericht door SilverTip »

Geen idee, kan het ook niet verwijderen??

Gr,

Mies[/i]
Laatst gewijzigd door SilverTip op di 10 mar, 2015 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Leven in het moment, reizen en samen genieten, morgen kan het ineens anders zijn.....
Gebruikersavatar
SilverTip
110,3 kW
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:06
Locatie: Tilburg

Re: Petitie tegen sluiting B500

Bericht door SilverTip »

Natuurlijk teken ik de petitie maar als we............. ahuuuummmm echt eerlijk zijn en de hand in eigen boezem (durven) steken..... :oops: hebben we het als motorrijders er met z'n allen wel echt naar gemaakt, de zeer rustige rijders uitgezonderd.
Juist daarom reageer ik soms betreffende de rijstijl van sommigen die ervoor zorgen dat steeds meer wegen afgesloten gaan worden en die het imago van de motorrijders schaden.
Diezelfde mensen staan nu vooraan en roepen dan: hoe kan dat nou? alsof het uit de lucht komt vallen.

Nog een voorbeeld zijn de mooiste wegen die in de Eifel in het weekend afgesloten zijn voor motorrijders.

Laten we wat zuiniger zijn op onze "speeltuin"......

Moralistisch geklets, wellicht, maar ook iets om over na te denken.

Gr,

Mies
Leven in het moment, reizen en samen genieten, morgen kan het ineens anders zijn.....
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Petitie tegen sluiting B500

Bericht door NZMSLex »

H Fazeristi,

B500 dicht, dat zou jammer zijn. Ben het met Mies eens dat het wel te begrijpen is. Maar ze leven in het Zwarte Woud ook van de motorrijders. Op een beetje mooie dag is het daar stikdruk. Dus ik vind de discussie wel een beetje dubbel. Zonder motorrijders kunnen ze 70% van de tenten daar wel sluiten.

Ik kan me wel iets voorstellen bij het beter controleren op snelheid. De tijd dat ik daar met 160+ overheen ging ligt achter me. En eigenlijk vind ik dat dat ook niet (meer) kan. Dus hand in eigen boezem. En als ze de boel toch dichtgooien, dan nemen we een andere route door het Zwarte Woud. Dus zo groot is dat probleem ook weer niet (voor mij).
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Nolleke
72 kW
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 13 nov, 2011 15:23
Locatie: Brabant

Re: Petitie tegen sluiting B500

Bericht door Nolleke »

Ben blij dat we in NL de MAG erop kunnen zetten.
Als er een (dijk) weg dreigt te worden afgesloten treden ze in contact met buurtbewoners en gemeente.

Indien nodig wordt er een paar dagen gemeten en geobserveerd.

In vrijwel alle gevallen blijkt dat de beleving van de klagers subjectief is.
De geluidsmetingen blijken beneden de norm en niet grotendeels toe te schrijven aan motoren.
De snelheid blijkt bij motoren ook niet hoger dan die van auto's

De beleving van de klagers lijkt dan te stoelen op de ongedempte uitlaten van een enkeling, en dat is onvoldoende grond een weg af te sluiten voor een complete groep verkeersdeelnemers.
(zonodig wordt er een rechtszaak aangespannen)

De MAG is natuurlijk niets zonder leden, en dat zijn wij. ***lid worden***
Gebruikersavatar
SilverTip
110,3 kW
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:06
Locatie: Tilburg

Re: Petitie tegen sluiting B500

Bericht door SilverTip »

Nolleke schreef:Ben blij dat we in NL de MAG erop kunnen zetten.
Als er een (dijk) weg dreigt te worden afgesloten treden ze in contact met buurtbewoners en gemeente.

Indien nodig wordt er een paar dagen gemeten en geobserveerd.

In vrijwel alle gevallen blijkt dat de beleving van de klagers subjectief is.
De geluidsmetingen blijken beneden de norm en niet grotendeels toe te schrijven aan motoren.
De snelheid blijkt bij motoren ook niet hoger dan die van auto's

De beleving van de klagers lijkt dan te stoelen op de ongedempte uitlaten van een enkeling, en dat is onvoldoende grond een weg af te sluiten voor een complete groep verkeersdeelnemers.
(zonodig wordt er een rechtszaak aangespannen)

De MAG is natuurlijk niets zonder leden, en dat zijn wij. ***lid worden***
Hallo Nolleke, ik wil ook niet dat wegen afgesloten worden en rijd zelf nu 38 jaar en ben ook wel eens "stout"....

Met alle respect voor jouw mening maar je bagatelliseert het toch een beetje. Het klopt wat je zegt over de klagers, maar afhankelijk van waar de weg ligt zijn de klachten vaak terecht. In De Eifel ligt een prachtige slingerweg langs de Ruhrsee die sinds een aantal jaren afgesloten is op zaterdag/zondag/feestdagen. Inderdaad rijdt een enkeling (2%) met een open uitlaat. Tellingen leerden dat in één weekend 4500 motorrijders over deze weg kwamen waarvan 2% open rijdt en dat zijn er................. 90 dus en dan 20 weekenden per jaar wat neerkomt op 1800.....
Ik kan me dit terechte geklaag van de bewoners dan ook voorstellen, niet alles is onterecht toch?
Ik zie er meer heil in om elkaar op het gedrag aan te spreken om te zorgen dat we kunnen blijven rijden.
Het is makkelijk (niet dat jij dat doet) bewoners als zeikerds af te schilderen, maar stel je nou eens voor dat 1800 motorrijders met open uitlaten bij jou door de straat rijden op momenten dat jij je rust zoekt....

Zomaar een gedachte..

Gr,

Mies
Leven in het moment, reizen en samen genieten, morgen kan het ineens anders zijn.....
Nolleke
72 kW
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 13 nov, 2011 15:23
Locatie: Brabant

Re: Petitie tegen sluiting B500

Bericht door Nolleke »

SilverTip schreef:
Hallo Nolleke, ik wil ook niet dat wegen afgesloten worden en rijd zelf nu 38 jaar en ben ook wel eens "stout"....

Met alle respect voor jouw mening maar je bagatelliseert het toch een beetje. Het klopt wat je zegt over de klagers, maar afhankelijk van waar de weg ligt zijn de klachten vaak terecht. In De Eifel ligt een prachtige slingerweg langs de Ruhrsee die sinds een aantal jaren afgesloten is op zaterdag/zondag/feestdagen. Inderdaad rijdt een enkeling (2%) met een open uitlaat. Tellingen leerden dat in één weekend 4500 motorrijders over deze weg kwamen waarvan 2% open rijdt en dat zijn er................. 90 dus en dan 20 weekenden per jaar wat neerkomt op 1800.....
Ik kan me dit terechte geklaag van de bewoners dan ook voorstellen, niet alles is onterecht toch?
Ik zie er meer heil in om elkaar op het gedrag aan te spreken om te zorgen dat we kunnen blijven rijden.
Het is makkelijk (niet dat jij dat doet) bewoners als zeikerds af te schilderen, maar stel je nou eens voor dat 1800 motorrijders met open uitlaten bij jou door de straat rijden op momenten dat jij je rust zoekt....

Zomaar een gedachte..

Gr,

Mies
Sure, 4500 motorrijders klinkt veel, maar het zegt weinig als er geen verhouding tot overig gemotoriseerd verkeer bij staat.
Stel dat er ook 4500 auto's in dat tijdsbestek langskwamen waarvan ook 2% met een open uitlaat, ga je dan tevens de auto's verbieden?

Ik bedoel: meten is weten.
Plaats reactie