wallie schreef:
Ik dacht voordat ik met vakantie zou gaan naar de Dolomieten nog even de Fazer een beurt te laten geven en de voorband te vervangen bij de dealer.
Krijg ik vandaag een telefoontje, en dat gaat ongeveer zo:
ik: hallo met Han.
dealer: goedemiddag met de dealer, je motor is vandaag nog niet klaar.
ik: geeft niet want ik heb toch pas tijd om hem zaterdag op te komen halen.
dealer: maar dan is die ook nog niet klaar.
ik: oh.
dealer: nee want er zijn een of meerdere kleppen verbrand, en Yamaha is nog aan het zoeken of ze ergens wat hebben liggen.
ik: dat is niet zo mooi, en hoe is dat zo gekomen?
dealer: de klepspeling stond niet goed ingesteld, en we hebben al gehoord dat dit vaker voor kan komen bij R1's en FZ1's. maar we zijn bezig met Yamaha om te kijken of dat zij dit vergoeden.
(Uiteraard is de garantie verlopen - 2007)
ik: maar nu zou ik volgende week vrijdag wel met vakantie willen, is ie dan klaar?
dealer: we doen ons best, als de kleppies er zijn zetten we ze er direct in.
Wordt vervolgd.

Wat een vervelende situatie Han
Ik neem aan dat de motor volgens het serviceboekje de eerste klepstelbeurt nog moest krijgen??
of was je de 40.000 km al gepasseerd?Indien het al eerder gebeurd is, is de dealer aansprakelijk,maar uit jouw verhaal lijkt me dit niet het geval.
Het lijkt dus op een tolerantiefout van de fabrikant zelf, wat uiteraard mogelijk is, maar gezien de kwaliteitsnormen van Yamaha eigenlijk niet voor zou mogen komen.
Vreemd is dat je hier zelf helemaal niets van gemerkt hebt. Vaak zie je dat de uitlaatbochten een andere kleur krijgen, of merk je andere ongemakken of soms zelfs een goed waarneembaar vermogensverlies. Ook wil er wel eens wat andere "rook" uit de uitlaat komen, afhankelijk van het feit of het in of uitlaapkleppen zijn. Ook kon je een hogere temperatuur van de koelvloeistof hebben gehad, hoewel dit de afgelopen weken natuurlijk sowieso het geval was.
Het is geen kwaal van deze blokken, daarom acht ik de kans groot dat Yamaha de schade vergoedt, ook buiten de garantie. Zeker in de huidige tijd zit men niet te wachten op negatieve reclame.
Inderdaad wel lullig net zo voor voor de vakantie
Afgelopen weekend heeft Nicolette mij met auto en aanhanger opgehaald vanuit Bad Iburg waar mijn Fazer het liet afweten met waarschijnlijk een doorgebrande bobine.
Heet hoor in je leren pak met pech bij 39 graden
Ik hoop dat het goed afloopt voor je, we lezen het wel.
Gr,
Mies en Nicolette