Zaterdag 30 september: Achterhoek-route !! (Laatste rit)

aankondigingen en aanrijroutes. opmerkingen en bedankjes voor de uitzetters

Plaats reactie
FOFO
105,2 kW
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 05 mar, 2014 22:56
Locatie: Santpoort-zuid

Zaterdag 30 september: Achterhoek-route !! (Laatste rit)

Bericht door FOFO »

Beste fazer-vrienden,

Zaterdag 30 september staat alweer de laatste tourrit van dit jaar op de agenda! Helaas de laatste, maar wel een heel bijzondere rit. Bovendien kunnen we kunnen terugkijken op een heel mooi motorseizoen, met veelritten en een hoge opkomst, en vooral veel plezier! Ik hoop op een grote opkomst om het jaar af te sluiten. De tourrit brengt ons naar de Achterhoek en gaat over 195 km. Precies in twee vrijwel gelijke delen gesplitst. Start- en eindpunt is hetzelfde als bij het Fazerweekend: De Burger King, Doesburgseweg 43, 6902 PL Zevenaar. Helaas opent de Burger King pas om 10:00 uur. Dus we verzamelen iets later, MAAR vertrekken toch om 10:30 uur (of ietsje later)!! Probeer dus op tijd te zijn, met een volledig gevulde tank. Het eerste deel van de route is 98 km lang en brengt ons naar Vragender (zo heet dat plaatsje) alwaar wij de lunch hebben. Daarna volgen nog 97 kilometers door een prachtgebied dat je mogelijk herkent van vakanties van vroeger.

In deze tourrit draait eigenlijk alles om Doetinchem, letterlijk dan. We maken namelijk een grote ronde om Doetinchem heen, zonder er zelf te komen. Vanuit Zevenaar zetten we eerst koers in oostelijke richting naar Winterswijk. We volgen daarbij, na Lobith, vrij nauwkeurig de grens met Duitsland en doen ’s Heerenberg en Dinxperlo aan. Een flinke slinger brengt ons via Winterswijk naar Vragende. Hier zullen we de lunch gebruiken bij Restaurant Beneman, Winterswijkseweg 9, 7134 NB Vragender. Dit restaurant heeft een gezellig terras en een uitgebreide lunchkaart. Na de lunch vervolgen we onze weg in noordelijke richting tot vlak bij het mooie Lochum. Vandaar zoeken we het startpunt van die ochtend in Zevenaar weer op en zijn dan listig door de routemaker langs Hengelo geleid. Ondertussen hebben we Groenlo, Ruurlo, Hummelo en Angerlo aangedaan. Als we Zevenaar weer hebben bereikt hebben we 195 km afgelegd en het seizoen 2017 afgesloten!

Ik hoop jullie te zien in de Achterhoek! Meld je svp aan via de Agenda op de site van de AFCN!

groet,
Frank
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Zaterdag 30 september: Achterhoek-route !! (Laatste rit)

Bericht door Charleyr »

De FazerFlits voor de Achterhoek Route, is inmiddels via de mail aan de contributie leden verstrekt!

Voor de niet contributieleden een aangepaste FazerFlits.
(zonder route download mogelijkheid)

http://web2.mpzmail.com/bg/viewEmail.asp?cid=176370-1
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
Robse2
105,2 kW
Berichten: 129
Lid geworden op: di 10 mar, 2015 19:48
Locatie: Hengelo (OV)

Re: Zaterdag 30 september: Achterhoek-route !! (Laatste rit)

Bericht door Robse2 »

Had er graag bij geweest. Eigenlijk te weinig ritten meegereden dit jaar. 2 stuks om precies te zijn en dan nog het Hemelvaartweekend naar Sauerland.
Maar a.s. zaterdag nog een weekje naar de zon, ff chillen. :-D
Veel plezier allemaal!
Clublid 2005-2012 :enjoy: 2015 - heden :enjoy:
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Zaterdag 30 september: Achterhoek-route !! (Laatste rit)

Bericht door NZMSLex »

Wie zijn er eigenlijk van plan om de rit te gaan rijden?
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
FOFO
105,2 kW
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 05 mar, 2014 22:56
Locatie: Santpoort-zuid

Re: Zaterdag 30 september: Achterhoek-route !! (Laatste rit)

Bericht door FOFO »

Hoi Lex,
Ik aarzel, maar buienradar suggereert dat het mee zal kunnen vallen. Vooral als we niet teveel haast maken. Ik heb net Andre Korevaar gesproken die heeft zijn aanmelding ingetrokken. Daarna zag ik de aanmelding van Richard Adam binnenkomen. Kortom: .... kleine opkomst.
Ik denk dat ik wel ga maar besluit dat pas morgen ochtend.

Wat is jouw plan?
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Zaterdag 30 september: Achterhoek-route !! (Laatste rit)

Bericht door NZMSLex »

Ok, dat wilde ik ook doen.
Maar dat is nogal onduidelijk en erg op het laatste moment. En daar bn ik niet van.

Dus ik ga toch niet. Hopelijk vergis ik me en dan maak ik hier een rondje. Hopelijk biedt oktober nog een paar mooie dagen.
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
FOFO
105,2 kW
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 05 mar, 2014 22:56
Locatie: Santpoort-zuid

Re: Zaterdag 30 september: Achterhoek-route !! (Laatste rit)

Bericht door FOFO »

Volgens buienradar blijft het vandaag de hele dag droog rond Doetinchem. Ik waag het er op. Hopelijk zie ik straks Richard en nog andere AFCN-ers!

Groet,
Frank
:enjoy:
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Zaterdag 30 september: Achterhoek-route !! (Laatste rit)

Bericht door NZMSLex »

Vandaag had ik niet de moed om te testen of buienradar gelijk had. In de loop van de ochtend begon het hier te regenen en is regent nog steeds. Balen dat buienradar ongelijk had.
Heeft iemand de rit nog gedaan? Doorschuiven naar volgend jaar lijkt me.
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
FOFO
105,2 kW
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 05 mar, 2014 22:56
Locatie: Santpoort-zuid

Re: Zaterdag 30 september: Achterhoek-route !! (Laatste rit)

Bericht door FOFO »

Voor de geïnteresseerden: Soms zit het mee, dit keer zat het tegen. De reis tot Zevenaar was vrijwel droog, zoals buienradar had voorspeld. Bij de koffie ging het zwaar regenen. Buienradar had zijn voorspelling daarop meteen aangepast: hele dag regen. Dat is uitgekomen. Richard Adam en ik waren met z’n tweeën. We hebben bewezen dat we niet van suiker zijn. Maar het was ook weer niet de bedoeling om ons zwemdiploma te halen. Enfin, dat is wel gelukt: We hebben nu ons A, B én C diploma op zak. We zijn ook overeind gebleven ondanks alle klei, blubber, takken, bladeren en andere troep. Onderkoeld en verzopen hebben we restaurant Beneman in Vragerder bereikt. Na een prima lunch hebben we besloten beiden huiswaarts te gaan. Ook dat was een natte bedoening. Helaas! Maar .... het is een bijzondere route. Dus misschien moeten we hem op de agenda van volgend jaar terug laten komen. :enjoy:
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Zaterdag 30 september: Achterhoek-route !! (Laatste rit)

Bericht door NZMSLex »

Tja, als ik dit lees heb ik wel spijt dat ik thuis ben gebleven.

Een zwemdiploma had ik wel graag gehaald.
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Plaats reactie