Zaterdag 17 juni : De Tol-route (10:00 uur verzamelen!)

aankondigingen en aanrijroutes. opmerkingen en bedankjes voor de uitzetters

Plaats reactie
FOFO
105,2 kW
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 05 mar, 2014 22:56
Locatie: Santpoort-zuid

Zaterdag 17 juni : De Tol-route (10:00 uur verzamelen!)

Bericht door FOFO »

De Tol-route 10:00 uur verzamelen! Vertrek: 10:45

Hoewel de Noord-Holland route op 10 juni nog moet worden gereden, hierbij alvast de aankondiging voor de Tol-route voor de week erna. De Tol-route is volgens mij de bekendste route van de Fazerclub, maar …. nog nooit gereden!! Helaas, want het is een prachtige route door een schitterende omgeving, waar je ook fantastisch kunt wandelen, zo weet ik uit eigen ervaring. De Tol-route is door Lex Stax gemaakt en in 2015 en 2016 niet doorgegaan in verband met slechte weersvoorspellingen en daardoor een gering aantal aanmeldingen. Hopelijk zal dat deze keer anders zijn (Lex heeft zich alvast aangemeld; nu de rest nog!! Meld je aan :salute: :salute: :salute: ). In verband met de wat grotere afstand verzamelen en vertrekken we deze keer iets later in Emmen: vanaf 10:00 uur verzamelen en uiterlijk om 10:45 vertrek.

Onderstaande tekst heb ik vrijwel volledig van Michel overgenomen uit het forumbericht van 2015 over de Tol-route. Ik heb daar niets aan toe te voegen.

De route van 228 km bestaat uit twee delen, het A-gedeelte is 118 km pret :enjoy: kilometers lang en het B-gedeelte 110 km.
De route begint en eindigt bij: Hotel Emmen, Verlengde Herendijk 50, 7833 JD Nieuw-Amsterdam waar we vanaf 10.00 uur verzamelen en uiterlijk om 10.45 uur op het zadel gaan zitten. (https://www.valkexclusief.nl/hotels/hotel-emmen).

Het A-gedeelte voert ons vrijwel direct Zuidwaarts langs de Duitse grens langs Schoonebeek (vroeger oliewinning met de befaamde JA-knikkers) om bij het plaatsje Twist de grens over te gaan (paspoort mee dus :evil3: ). Het gebied waar we door rijden heet de Moors, wat bekend stond om het afgraven van veen/turf. Door dit vrij kale gebied rijden we Noordwaarts om uiteindelijk bij het prachtige Sellingen weer in Nederland te komen en via een mooie bosrijke slingerweg (met camera's :sad1: ) bij onze lunchplek in Bourtange te komen. Bourtange is een mooi, haast Middeleeuws, vestingdorpje met een rijke geschiedenis tot en met de Spanjaarden toe :study: . We eten dan in restaurant ’s Lands Huys (http://www.landshuys.nl) waar ze een goede kaart hebben en waarbij je vlakbij kunt parkeren. Na de lunch gaat het meteen Westwaarts richting Musselkanaal en Exloo, naar Borger en Gasselte waar de omgeving niet alleen prachtig is, maar er ook vele gezellige terrasjes zijn voor een prettige tussenstop. Natuurlijk mag Westerbork, met een verdrietige geschiedenis, niet ontbreken. Lex heeft er een supermooie route van weten te maken door gebieden met een speciale geschiedenis en kenmerken.

Ik hoop op mooi weer en een grote opkomst!

Groet,
Frank
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Zaterdag 17 juni : De Tol-route (10:00 uur verzamelen!)

Bericht door Charleyr »

De FazerFlits voor de Tol Route is inmiddels naar de leden verstuurd!

Voor de niet contributieleden een aangepaste FazerFlits.
(zonder route download mogelijkheid)

http://web2.mpzmail.com/bg/viewEmail.asp?cid=143451-1
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Zaterdag 17 juni : De Tol-route (10:00 uur verzamelen!)

Bericht door NZMSLex »

Waarde Fazeristi,

Voor zaterdag staat de Toltoer op de agenda. Tot nu toe ben ik de enige die zich heeft aangemeld. Maar het weer ziet er goed uit. Dus ik ben op tijd bij Van der Valk in Emmen en zie dan wel wie er nog meer komen.
Als ik in mijn eentje sta, dan schiet het rijden van de route in ieder geval lekker op. :-)

By the way: een Fazerflits heb ik niet ontvangen! Maar misschien komt 'ie nog.
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Zaterdag 17 juni : De Tol-route (10:00 uur verzamelen!)

Bericht door Charleyr »

NZMSLex schreef:Waarde Fazeristi,

Voor zaterdag staat de Toltoer op de agenda. Tot nu toe ben ik de enige die zich heeft aangemeld. Maar het weer ziet er goed uit. Dus ik ben op tijd bij Van der Valk in Emmen en zie dan wel wie er nog meer komen.
Als ik in mijn eentje sta, dan schiet het rijden van de route in ieder geval lekker op. :-)

By the way: een Fazerflits heb ik niet ontvangen! Maar misschien komt 'ie nog.
Er is iets mis met het sturen van een FazerFlits naar jouw email adres, ik kan niet achterhalen waardoor dit wordt veroorzaakt.
Misschien even een pb sturen Lex en gaarne een alternatief Email adres erbij zetten.
Ik heb in ieder geval vanochtend een nieuwe poging gedaan, dus wellicht dat er iets in de mailbox staat!
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
HansL
105,2 kW
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 21 mar, 2011 21:35

Re: Zaterdag 17 juni : De Tol-route (10:00 uur verzamelen!)

Bericht door HansL »

Lex

veel plezier in je eentje....

gr. Hans
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Zaterdag 17 juni : De Tol-route (10:00 uur verzamelen!)

Bericht door NZMSLex »

Helaas heeft Hans gelijk gekregen: 1 deelnemers (ikke dus). :dontknow: Geen idee of er normaal iemand van het bestuur bij een toerrit is. Nu was er in ieder geval niemand buiten mijzelf. Aan het weer kan het niet gelegen hebben. Het was ideaal motorweer.

Een beetje jammer is dat dan toch echt wel. Maar goed, niemand had zich aangemeld, dus ik had ook niet veel verwacht. Om 10.45 u ben ik op mijn oer-oer-Fazer een flink deel van de toerrit gaan rijden. :enjoy: Het is een rit die ik lang geleden heb uitgezet. Dus dat maakt het rijden ook zeker wel leuk. Het is best een mooi gebied. \:D/
Het voordeel: zelf je tempo bepalen, je hoeft niet in de spiegels te kijken, je hoeft niet te stoppen op momenten dat je dat niet wilt. Maar minder gezellig is het ook. Dus ik had het graag anders gehad...

Conclusie: in deze regio organiseer ik geen toerrit meer. Dat heeft echt geen zin. En dat scheelt me dan mooi weer een hoop tijd.
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Gebruikersavatar
Peter_Smith
105,2 kW
Berichten: 198
Lid geworden op: di 10 jul, 2012 20:31
Locatie: Zoetermeer

Re: Zaterdag 17 juni : De Tol-route (10:00 uur verzamelen!)

Bericht door Peter_Smith »

Hoi Lex,

Ik had gehoopt dat er nog een enkeling zich zou melden vanmorgen. ..
Zelf hebben wij overwogen om te gaan maar uiteindelijk zagen we toch tegen de afstand op. Ruim 2 uur heen en hetzelfde weer terug. :sad1:

Tot de volgende Lex :thumbup:
Als je geen tijd hebt voor je passie, is het dan wel je passie?
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Zaterdag 17 juni : De Tol-route (10:00 uur verzamelen!)

Bericht door NZMSLex »

Logisch Peter! Ik geef je groot gelijk.
Ik kom ook niet zo snel naar het wilde westen voor een toerrit. Daarom hebben we de ritten ook mooi verspreid over het hele land.
Vandaag een beetje te warm om motor te rijden.... = luxe probleem :-)
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Gebruikersavatar
Peter_Smith
105,2 kW
Berichten: 198
Lid geworden op: di 10 jul, 2012 20:31
Locatie: Zoetermeer

Re: Zaterdag 17 juni : De Tol-route (10:00 uur verzamelen!)

Bericht door Peter_Smith »

Vandaag een rustig dagje idd niet op de motor. Hier op het moment 27 Gr in Sweat Lake City. Ben maar naar binnen gevlucht.
Rijd je trouwens nog regelmatig op de oer fazer?
Als je geen tijd hebt voor je passie, is het dan wel je passie?
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Zaterdag 17 juni : De Tol-route (10:00 uur verzamelen!)

Bericht door NZMSLex »

Bovenop de Hondsrug: 30 graden!
Gisteren was de eerste keer dit jaar dat de oer-Fazer zijn kwaliteiten weer eens mocht bewijzen. Dat is uiteraard weer prima gelukt.

Meestal rijd ik nu op de BMW (sorry voor het vloeken op deze site.... :-) , zie plaatje hiernaast). En dan merk je dat de tijd niet bepaald heeft stilgestaan in motorland. Maar na een kwartier op de Fazer weet je al niet beter meer. Dat geeft aan dat de oer-Fazer nog steeds een prima motor is.

Succes met zweten in Zweet-Lake.
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Gebruikersavatar
Robse2
105,2 kW
Berichten: 129
Lid geworden op: di 10 mar, 2015 19:48
Locatie: Hengelo (OV)

Re: Zaterdag 17 juni : De Tol-route (10:00 uur verzamelen!)

Bericht door Robse2 »

Ik was zeker vanuit Hengelo op komen dagen. Ware het niet dat ik vrijdag naar Oostenrijk ben vertrokken en over 12 dagen pas weer terug ben.... :-"
Clublid 2005-2012 :enjoy: 2015 - heden :enjoy:
Plaats reactie