Zaterdag 10 juni : Noord-Holland route

aankondigingen en aanrijroutes. opmerkingen en bedankjes voor de uitzetters

Plaats reactie
FOFO
105,2 kW
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 05 mar, 2014 22:56
Locatie: Santpoort-zuid

Zaterdag 10 juni : Noord-Holland route

Bericht door FOFO »

Tourrit nummer 5 is aan de beurt. Noord-Holland. Saai ??? NO WAY !!

Goed, ik ben als maker van deze route natuurlijk bevooroordeeld, maar dit is echt een pareltje. Met Peter heb ik de route voorgereden en hij wist niet dat Noord-Holland zo mooi was. Neem dus niet het risico dat je dit evenement mist en er niet bij bent. Daar krijg je geheid spijt van.

We starten op een voor iedereen relatief gemakkelijk te bereiken plek, te weten de McDonalds, Verzetslaan 2, 1447 XX nabij Purmerend, vlak bij de A7. Hier verzamelen wij rond 9:30 uur voor een tocht van 182 km. Na de koffie mikken we op 10:30 uur om te vertrekken voor een eerste deel van de route van 78 km. We lunchen dan in Kolhorn bij restaurant ’t Anker, waar ook vorig jaar de Noord-Hollandroute zijn pauze-stop had, met ruim parkeergelegenheid en een heerlijk terras. Na de lunch vervolgen we met deel 2 met een lengte van 104 km.

Noord-Holland wordt niet gekenmerkt door rivieren, maar door drooggelegde moerassen en polders, hele oude polders. Als je goed zoekt zijn er tal van super-slinger wegen over tal van dijken en dijkjes, langs mooie waterweggetjes. Een uitdaging en een genot tegelijk voor Fazeristen. En dat alles in een decor van prachtige oude, karakteristieke boerderijen en eeuwenoude bomen. We gaan het allemaal zien. We starten met het doorkruizen van de Beemster met prachtige hoge oude bomen en heerlijk asfalt. Na Graftdijk pakken we de hele Oostdijk en de Molendijk voor heerlijk lang en kort bochtenwerk. Inmiddels zijn we dan in de Schermer aangekomen en slingeren dan listig tussen Heerhugowaard en Opdam door op stukken met lekker asfalt en mooie afslagen en bochten tot we bij Kolhorn even op adem kunnen komen.

En dan komt deel 2, 104 km lang. We zetten koers in zuidelijke richting door een gebied met veel boerderijen en oud agrarisch landschap en we laten Hoorn links liggen. Na Avenhorn nemen we de Zomerdijk en maken daarna nog even een uitstapje om een blijk te werpen op de oude Zuiderzee. We keren dan terug naar Schermerhorn voor een fantastisch besluit over de Westdijk, een verrukkelijk stuk slingerweg, een beetje smal, maar snel te nemen! We gaan dan nog een keer door de Beemster waar je lekker gas kunt geven, maar vergeet niet tijdig te remmen voor verkeer van rechts bij een paar kruisingen. Ook dat verkeer rijdt gewoonlijk graag hard, dus wees gewaarschuwd! Het is dan nog een klein stukje naar Purmerend, waar we bij de McDonalds weer op het beginpunt zijn aangekomen.

Ik hoop dat jullie van de route zullen genieten!

Veel plezier,

Groet,
Frank
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Zaterdag 10 juni : Noord-Holland route

Bericht door Charleyr »

De FazerFlits is hedenochtend aan de leden verstuurd!
Naast informatie over de Noord Holland route, staat er ook een stukje van Rob Steinissen over het afgelopen Hemelvaart evenement

Voor de niet contributieleden een aangepaste FazerFlits.
(zonder route download mogelijkheid)

http://web2.mpzmail.com/bg/viewEmail.asp?cid=142211-1


Ik ben er zelf niet bij i.v.m. andere verplichtingen!
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Zaterdag 10 juni : Noord-Holland route

Bericht door NZMSLex »

Ik heb (nog) geen Fazer flits ontvangen. Mijn emailadres is niet gewijzigd.
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Zaterdag 10 juni : Noord-Holland route

Bericht door Charleyr »

NZMSLex schreef:Ik heb (nog) geen Fazer flits ontvangen. Mijn emailadres is niet gewijzigd.
Ik heb gisteren nogmaals een FazerFlits verstuurd Lex, laat even weten of deze is aangekomen!
Misschien ook even in de spam box kijken!
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Zaterdag 10 juni : Noord-Holland route

Bericht door NZMSLex »

Heb ik!!! Tenx voor het meedenken. \:D/
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Gebruikersavatar
Peter_Smith
105,2 kW
Berichten: 198
Lid geworden op: di 10 jul, 2012 20:31
Locatie: Zoetermeer

Re: Zaterdag 10 juni : Noord-Holland route

Bericht door Peter_Smith »

De Noord Holland route van a.s. zaterdag verdient een beter weercijfer dan een 6. Maar een 6 is wel een voldoende \:D/ \:D/
21 graden met regelmatig een zonnetje is schitterend motorweer.

Op dit moment zijn er 4 inschrijvingen :oops: :oops: en dat is veel te weinig voor deze lekkere route met heerlijke zgn stuurweggetjes. Zijn er nog leden die plannen hebben om ook mee te rijden?
Als je geen tijd hebt voor je passie, is het dan wel je passie?
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Zaterdag 10 juni : Noord-Holland route

Bericht door NZMSLex »

Noord-Holland is mooi! Ik ben er de laatste tijd elke week. Daarom in het weekend ff niet. De 17e doe ik wel mee met de Toltoer (= thuiswedstrijd).
Ook met 4 motoren kan je hartstikke leuk rijden.
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Gebruikersavatar
Peter_Smith
105,2 kW
Berichten: 198
Lid geworden op: di 10 jul, 2012 20:31
Locatie: Zoetermeer

Re: Zaterdag 10 juni : Noord-Holland route

Bericht door Peter_Smith »

Hoi Lex,

Begrijp dat je werkt in NH. =D>

Je vindt het iets te ver voor 2 wielen a.s. zaterdag. Inmiddels zijn we met 6 motoren en daar kan je idd prima mee rijden. Hoop toch stiekem op een paar meer :thumbup:
Als je geen tijd hebt voor je passie, is het dan wel je passie?
Gebruikersavatar
Peter_Smith
105,2 kW
Berichten: 198
Lid geworden op: di 10 jul, 2012 20:31
Locatie: Zoetermeer

Re: Zaterdag 10 juni : Noord-Holland route

Bericht door Peter_Smith »

Even een kort stukje over de NH route van vandaag. Een rit bij de Vikingen van Nederland :lol:
Uiteindelijk waren we met 11 motoren. Ik had geen tafel gereserveerd bij 't Anker voor de lunch en heb dit toch maar even gauw voor de start gedaan. :glasses7: Dus uiteindelijk nog een mooie opkomst.

Twee groepjes onder de leiding van Han Walhof en Peter Schildwacht, 2 Vikingen, bedankt mannen voor het voorrijden op jullie homeground.
Het was vandaag een North and South (wie kent de serie nog?) aangelegenheid met 6 vertegenwoordigers uit Zuid Holland en zoals gezegd 5 Vikingen.

Bedankt allen voor een gezellige dag door het mooie Noord Holland en tot de volgende :enjoy: :thumbup:
Als je geen tijd hebt voor je passie, is het dan wel je passie?
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Zaterdag 10 juni : Noord-Holland route

Bericht door NZMSLex »

Klinkt goed, daar bij de Vikingen. Heet iedereen daar dan ook Wickie?

Volgende week geen Vikingen maar hunebedden in Drenthe, Groningen en Duitsland. Hopelijk net zo'n mooi weer!
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Plaats reactie