Zondag 9 april : Lenteroute!! LET OP NIEUW ROUTEBESTAND !!!

aankondigingen en aanrijroutes. opmerkingen en bedankjes voor de uitzetters

Plaats reactie
FOFO
105,2 kW
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 05 mar, 2014 22:56
Locatie: Santpoort-zuid

Zondag 9 april : Lenteroute!! LET OP NIEUW ROUTEBESTAND !!!

Bericht door FOFO »

Zondag 9 april : Lenteroute!!

Na een prachtige start op de Veluwe schakelen we gauw op naar de volgende versnelling. Tourtocht nummer twee is een echte lenteroute; heel gepast nu het voorjaar echt op ons afsnelt. En wat gaat het genieten worden! :cheers: Een pareltje van een route. Deze keer staan de Maas en de Waal centraal. Echt van bochie naar bochie, van oor naar oor! Langs de mooiste delen van de beroemdste rivieren van ons land. Hopelijk kunnen we ook volop genieten van een heerlijk zonnetje en van de ontluikende natuur. De route is in totaal 195 km lang. Het eerste deel is 89 km tot de lunch. Het tweede deel, na de lunch, is 106 km.

We verzamelen vanaf 9:30 uur bij McDonalds, Van Andelstraat 15, 5141 PB Waalwijk. Om 10:30 scherp starten we de afgetankte motoren en vertrekken we voor een lekkere dag genieten. We komen langs en door zeer veel schilderachtige dorpjes met prachtige boerderijen langs water, water, water …… We doen Zaltbommel en Maasbommel aan en bereiken rond lunchtijd Leur, alwaar wij in de Leurse Hof een goede lunch kunnen gebruiken. Hopelijk op het fraaie terras! De Leurse Hof heeft een mooie, gevarieerde kaart, die geschikt is voor de kleine en de grote eter.

Na de lunch zetten wij de tocht in westelijke richting voort. Na een klein stukje snelweg pakken we de draad weer op aan de zuidoever van de Maas, om na Lith met een hele grote boog onder ’s-Hertogenbosch en Vught door te gaan. We nemen nog een kijkje op de Loonse en Drunense Duinen. Tot we in Heusden ons eindpunt vinden bij Café Havenzicht. Met zicht op een witte houten ophaalbrug en een molen (groepsfoto? :wav: ).

LET OP: Vorig jaar schreef Michel over deze route, die hij heeft gemaakt, het volgende: “Er is veel veranderd qua wegennet rondom Waalwijk. Het kan zijn dat je navigatie wat moeite heeft om de McDonalds te vinden. Zolang je het centrum maar aanhoudt......... komt alles goed. Wees dus vroeg, om op tijd te zijn!

We hopen op een grote opkomst. Meld je aan !!
Laatst gewijzigd door FOFO op vr 31 mar, 2017 0:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fuel Supply
105,2 kW
Berichten: 275
Lid geworden op: do 10 mar, 2011 13:23
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Zondag 9 april : Lenteroute!!

Bericht door Fuel Supply »

Nou nou Frank, daar beloof je nogal wat :lol:
FOFO schreef:We komen langs en door zeer veel schilderachtige dorpjes met prachtige boerderijen langs water, water, water ……
Schilderachtig...tja, om nou weer een ezel mee achterop te nemen en een set penselen ....Prachtige boerderijen .... die we zelf niet kunnen betalen ..(als we al boer zouden willen zijn...) en water, water, water .. (waar de meesten alleen maar van houden als er gerst, hop en alcohol in zit .. :roll: ) of als het warm is en uit een sproeier boven je hoofd komt :laughing6:
Dus ik ben zeer benieuwd of het allemaal uitkomt ... wat ik alleen maar kan controleren door deel te nemen. Nu inderdaad maar hopen dat het wederom zulk fraai weer is als tijdens rit 1, toen ik lichtelijk jaloers vanuit mijn glazen hutje overal motoren zag gaan. Wel had ik 1 ding gemeen met de komende rit ...... Water, water, water ... :-"
Tot zondag de 9e april. (Tenzij al dat beloofde water met bakken uit de lucht komt... :dontknow: )

Grtz, Willem :pirate:
Haast je als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Zondag 9 april : Lenteroute!!

Bericht door Charleyr »

Inmiddels is de FazerFlits aan alle leden verzonden.
Voor de niet betalende (forum)leden is er een aangepaste FazerFlits variant inzichtelijk.

zie
http://web2.mpzmail.com/bg/viewEmail.asp?cid=126080-1

Met vriendelijke groet,
Charles Rijken
Voorzitter AFCN
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
FOFO
105,2 kW
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 05 mar, 2014 22:56
Locatie: Santpoort-zuid

Re: Zondag 9 april : Lenteroute!!

Bericht door FOFO »

Jaaaa Willem, je kunt het beste maar deelnemen! Schrijf je maar gauw in! Dit is echt een mooi ritje. Blok de rest van je agenda ook maar, want er komt nog meer moois.
:hello1:
FOFO
105,2 kW
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 05 mar, 2014 22:56
Locatie: Santpoort-zuid

Re: Zondag 9 april : Lenteroute!! LET OP NIEUW ROUTEBESTAND

Bericht door FOFO »

Vrienden,

We hebben helaas moeten ontdekken dat er een verkeerd routebestand voor de Lenteroute door ons :violent1: is aangeleverd aan de webmaster. Hij heeft inmiddels een nieuw bestand (gpx én itn) voor ons geplaatst :notworthy: . Deze nieuwe route wijkt op meerdere punten af van de oude route!!. Iedereen die voor 30 maart 24:00 uur al gedownload heeft, zal dat dus opnieuw moeten doen! Excuses voor het ongemak :color: !

Tot 9 april !! :enjoy:

Groet,
Frank
Gebruikersavatar
Peter_Smith
105,2 kW
Berichten: 198
Lid geworden op: di 10 jul, 2012 20:31
Locatie: Zoetermeer

Re: Zondag 9 april : Lenteroute!! LET OP NIEUW ROUTEBESTAND

Bericht door Peter_Smith »

Pfff wat wordt het warm zondag zeg... en dan heb ik ook nog begrepen dat je wel aardig kan lunchen bij de Leurse Hof...
En al die bochten in die lente route...
Dat wordt weer afzien :---) :---) :---) :---) :---)
Als je geen tijd hebt voor je passie, is het dan wel je passie?
astrid
50 kW
Berichten: 32
Lid geworden op: za 08 sep, 2012 12:48

Re: Zondag 9 april : Lenteroute!! LET OP NIEUW ROUTEBESTAND

Bericht door astrid »

Wij zijn er zondag ook bij \:D/ Tot zondag Remco en Astrid
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: Zondag 9 april : Lenteroute!! LET OP NIEUW ROUTEBESTAND

Bericht door Rik »

Veel plezier allemaal. Ik neem aan dat er veel deelnemers zullen zijn. :enjoy:
Ik kan helaas niet meerijden zondag.
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Zondag 9 april : Lenteroute!! LET OP NIEUW ROUTEBESTAND

Bericht door Charleyr »

Beste Leden,

Wij zijn momenteel bezig om een reservering te doen bij de Leurse Hof, om gezamenlijk op het terras te kunnen lunchen.
Het is essentieel, dat iedereen die de rit wil meerijden, zich dan ook opgeeft via de leden login pagina:

Stand per 8-04 17:00u:
25 leden
4 introducees

http://www.fazer.nl/index.php?option=co ... &Itemid=53

BVD,

Met vriendelijke groet,
Charles Rijken
Voorzitter AFCN
Laatst gewijzigd door Charleyr op za 08 apr, 2017 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Zondag 9 april : Lenteroute!! LET OP NIEUW ROUTEBESTAND

Bericht door NZMSLex »

Veel plezier Fazeristi,

Ben er morgen niet bij ... :oops:
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
HansL
105,2 kW
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 21 mar, 2011 21:35

Re: Zondag 9 april : Lenteroute!! LET OP NIEUW ROUTEBESTAND

Bericht door HansL »

Ook ik moet verstek laten gaan,
geniet van een mooie tocht met mooi weer.

groet Hans (Snah)
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Zondag 9 april : Lenteroute!! LET OP NIEUW ROUTEBESTAND

Bericht door Charleyr »

Goedemorgen,

Ik heb gisteren niet kunnen rijden i.v.m. een onwillige spier onder mijn linker schouderblad.
Mijn linkerarm kon ik niet fatsoenlijk bewegen zonder verschoond te blijven van een stekende pijn
Het goede nieuws is, dat het inmiddels met wat paracetamol nu weer wat beter gaat.

Het was behoorlijk teleurstellend om s'ochtends wakker te worden met een andere onwillige spier, dan ik normaliter gewend was. :-" :-" :-"
Ik hoop dat het gisteren or de deelnemers een leuke dag is geweest, dus kom maar op met die verhalen en foto's.
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
Fuel Supply
105,2 kW
Berichten: 275
Lid geworden op: do 10 mar, 2011 13:23
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Zondag 9 april : Lenteroute!! LET OP NIEUW ROUTEBESTAND

Bericht door Fuel Supply »

Tsja Charles, wat heb je gemist gisteren .... :
-Een traaaaaaaaag koffieapparaat bij de Mac, en vriendelijk personeel daar maar die nog nooit hebben meegemaakt dat er 30 koffie geturfd moeten worden om achteraf in 1 keer te betalen.... :dontknow:
-Dijkwegen die vooral na de lunch ook door andere dagjesmensen dan die van de Fazerclub vereerd werden met een bezoekje, in de buurt van Nijmegen leek het wel of de Vierdaagse al begonnen was :shock:
-Een enorm aantal verkeersdrempels, die, als ze allemaal op elkaar gestapeld zouden worden van Brabant de Nederlandse Eifel zouden maken :-D
-Maar ook een dag met prachtig zonnig weer, heerlijke temperaturen, een goed lunchadres en een leuke route. Frappant toch altijd dat we plaatsjes en dorpjes passeren waarvan ik de naam nog nooit gehoord had ondanks mijn 56-jarige ervaring als Nederlander :tongue3:

Foto's heb ik niet, daarvoor moet je bij Gert zijn wiens nieuwe state-of-the-art Sony camera in de fotomodus stond ipv op filmen .... :lol: , dus die heeft er wel een paar duizend....

Helaas ook een fraaie MT-07 die na amper een kilometer route onvrijwillig horizontaal ging wat resulteerde in wat cosmetische schade, wat altijd veel duurder uitvalt dan je zou denken, maar waarvan de bestuurster er gelukkig zonder ernstige kleerscheuren vanaf kwam, behalve dan enorm balen natuurlijk .....

Grtz, Willem :pirate:
Haast je als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Zondag 9 april : Lenteroute!! LET OP NIEUW ROUTEBESTAND

Bericht door Charleyr »

Bedankt voor de update Willem.
Gelukkig dat Gert heeeel veeeeel foto's heeft gemaakt, daar is Rik nl. helemaal blij mee, hoe meer des te beter :-D :-D :-D :-D
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gert Roelofs
105,2 kW
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 05 aug, 2009 19:21
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Zondag 9 april : Lenteroute!! LET OP NIEUW ROUTEBESTAND

Bericht door Gert Roelofs »

Hallo allemaal,

Ik heb mijn nieuwe camera uitgeprobeerd en tot de ontdekking gekomen dat er duidelijke resonanties waarneembaar waren rond de 3000 rpm. Daarnaast moet ik nog handigheid krijgen in de bediening van het apparaat en hem niet meer onbedoeld op foto's zetten. Het waren er geen paar duizend, zoals Willem aangaf, maar wel enkele honderden. Op 3 na waren al die foto's onbruikbaar voor publicatie en deze 3 doorgestuurd naar Rik om op de site te plaatsen als hij ze goed genoeg vind. Ik heb van de enkele filmbeelden toch nog iets aan elkaar geknoopt en getimmerd en daar een kort filmpje van gemaakt zonder muziek i.v.m. de auteursrechten.
Deze is te zien via YouTube achter de link: https://youtu.be/JaKKdyyVCwc

Veel kijkplezier,

Groetjes
Gert :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7:
Plaats reactie