Bergtraining

aankondigingen en aanrijroutes. opmerkingen en bedankjes voor de uitzetters

Plaats reactie
Gert Roelofs
105,2 kW
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 05 aug, 2009 19:21
Locatie: Bergen op Zoom

Bergtraining

Bericht door Gert Roelofs »

Hallo allemaal,

De AFCN heeft mij groen licht gegeven om een bergtraining te organiseren. Ik heb het kostenplaatje rond en kan dan ook nu de bijzonderheden in dit bericht aangeven.

De training wordt gehouden in de Eifel, omgeving Prüm, op zaterdag en zondag, 30 april en 1 mei dit jaar. De training wordt gehouden door een erkende rijinstructeur.

Doel training:
De bergtraining heeft als doel om op een veilige manier op hellingen (scherpe) bochten te kunnen maken, waarbij je op de juiste wijze leert te kijken, bochttechnieken leert en met de juiste snelheid leert de bocht in te gaan en uit te gaan. Ook het remmen op hellingen zal de nodige aandacht krijgen. De training richt zich op het leren van de juiste technieken en niet op snelheid. Er zal dus overwegend rustig worden gereden om de technieken goed te kunnen leren. Alle typen wegen met korte en lange bochten, haarspeldbochten, lange doorlopers en combinaties daarvan worden behandeld. Deze training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die zich in de bergen minder vertrouwd voelen. Ook voor diegene die zich wat meer vertrouwd voelen in de bergen valt nog heel wat te leren.

Heen- en terugreis:
Het is de bedoeling op eigen initiatief naar de locatie toe rijden. Adresgegevens worden aan de deelnemers per mail toegestuurd. De bedoeling is om vrijdagmiddag/-avond 29 april 2016 vanuit Nederland te vertrekken. Er is daar een woning afgehuurd waar 6 personen in kunnen overnachten. Deze is beschikbaar tot maandagochtend 2 mei 2016, waarna men weer huiswaarts gaat. Indien gewenst kan men ook zondagavond vertrekken. Ook bestaat uiteraard de mogelijkheid om samen een vertrekpunt in Nederland te kiezen en dan samen richting Prüm te rijden. Dit laat ik echter aan het eigen initiatief van de deelnemers over. Ook de terugreis kan op eigen initiatief samen gereden worden.

Aantal deelnemers:
Het maximum aantal deelnemers dat in de woning kan is 5 + de instructeur. Gezien het kostenaspect is dit meteen ook het minimum aantal. De woning heeft 2 slaapkamers. Een met 4 slaapplaatsen en een met 2 slaapplaatsen. Er bestaat dus de mogelijkheid dat er vrouwen mee gaan.

De kosten:
Bij het huren van de woning met 5 deelnemers bedragen de kosten voor de overnachtingen van vrijdagavond tot maandagochtend en de 2 daagse training € 75,00 per persoon. Daarbij zijn de onkosten van de instructeur inbegrepen. Niet inbegrepen zijn de kosten van het eten (ontbijt, lunch en avondeten), het drinken en de brandstof. Wat ca de totale kosten per deelnemer zal zijn voor deze training moet men globaal rekenen op ongeveer € 100,00 brandstof; € 100,00 eten en drinken en € 75,00 voor de overnachtingen en de instructeur.

De deelnemers en wijze van inschrijving:
Alleen leden van de AFCN kunnen aan deze training deelnemen. De volgorde van deelname vindt plaats via de dag en tijdstip van betaling van € 75,00 aan de penningmeester van de AFCN onder vermelding van bergtraining voorjaar 2016 (gegevens rekeningnummer en naam staan op de website). Dus de eerste 5 die betaald hebben doen mee aan deze training. Mensen die geen lid zijn van de vereniging kunnen alleen mee doen als ze eerst lid worden van de vereniging.

Indien blijkt dat er meer animo bestaat voor deze training, heb ik de instructeur reeds bereid gevonden in het najaar deze training nogmaals te geven.

Het is handig bij het willen deelnemen aan deze training mij een mailtje te sturen. Dan kan ik de deelnemers via het mailadres voorzien van de nodige inlichtingen mbt het adres, heen en terug reis, etc.
Mijn mailadres is: g.j.roelofs@home.nl

Mocht blijken dat er meer dan 5 deelnemers reeds betaald hebben, krijgen de 6e en volgenden het bedrag van € 75,00 terug gestort op hun rekening.
Ook zal ik via dit forum aangeven hoeveel mensen reeds mee gaan met deze training, net zoals we dat van de buitenlandweekenden en –week gewend zijn.

Deelname geschiedt geheel op eigen risico. De motor die gebruikt wordt bij de training dient in voldoende staat van technisch onderhoud te zijn en verzekerd te zijn tegen het veroorzaken van schade. Ook dient men kleding te dragen die aan alle veiligheidsnormen voldoet.

Groetjes
Gert

PS volgende week komen de bijzonderheden van de 3 VRO trainingsdagen in Nederland.
Gebruikersavatar
SilverTip
110,3 kW
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:06
Locatie: Tilburg

Re: Bergtraining

Bericht door SilverTip »

Denk dat we hier trots op mogen zijn Gert :notworthy:
Leven in het moment, reizen en samen genieten, morgen kan het ineens anders zijn.....
Gert Roelofs
105,2 kW
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 05 aug, 2009 19:21
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Bergtraining

Bericht door Gert Roelofs »

Hallo allemaal,

Tot heden toe hebben zich 4 leden ingeschreven voor de bergtraining. De betreffende leden zijn:
Willem;
Ton;
Koen;
Richard.
Er is nog ruimte voor 1 lid van onze Fazerclub.

Groetjes
Gert
Gert Roelofs
105,2 kW
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 05 aug, 2009 19:21
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Bergtraining

Bericht door Gert Roelofs »

Hallo allemaal,

De termijn om je in te schrijven voor de bergtraining is met ingang van vandaag gesloten.
De deelnemers zijn geworden:
Ton Kaptein;
Willem van den Berg;
Richard Voets en
Hans Ras.

Ik weet zeker dat deze leden 2 zeer leerzame dagen krijgen. Ze krijgen gezien het aantal veel persoonlijke aandacht. Allen zijn persoonlijk per mail verder geïnformeerd.

Groetjes
Gert :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7:
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Bergtraining

Bericht door NZMSLex »

Veel plezier, zon en leerzame dagen!
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Gebruikersavatar
Hans
105,2 kW
Berichten: 194
Lid geworden op: za 19 jun, 2010 16:06
Locatie: Den Helder

Re: Bergtraining

Bericht door Hans »

Weer thuis van het weekendde bergtraining, een leerzame training waar alles aan bod is gekomen.
We hebben goed kunnen trainen in de regen maar ook twee dagen in het zonnetje, en we hebben het
repareren van een BMW kunnen oefenen (dynamo snaar vervangen).
Het was een gezellig weekend met de nodige theoretische achtergronden van de te leren acties.
Het was vandaag wel een lange zit (738 km) voordat ik het thuisfront weer kon begroeten.
Arjan bedankt voor de goede adviezen en voorbeelden, en Gert bedankt voor het mogelijk maken van dit weekend.
Tracer 9 GT Tech Kamo
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: Bergtraining

Bericht door Rik »

Tjonge Hans en dan moet je donderdag het geleerde in praktijk gaan brengen. :-" Een voordeeltje: je banden zijn wat sneller op temperatuur dit weekend \:D/

O ja, de foto's van Ton staan in het album.
Plaats reactie