Franse Alpen Toer 2016
Re: Franse Alpen Toer 2016
Merde,
Dat wordt de doorwaaijack thuislaten en de regenkleding paraat in de tanktas!
Dat wordt de doorwaaijack thuislaten en de regenkleding paraat in de tanktas!
Charles Rijken
If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
-
- 105,2 kW
- Berichten: 249
- Lid geworden op: za 09 jan, 2010 16:59
- Locatie: Westland
Re: Franse Alpen Toer 2016
Zo de roltas ingepakt. Helaas moeten besluiten op grond van de weersverwachting om de doorwaaijas en de motorspijkerbroek thuis te laten.
Maar wel geconstateerd dat de weersverwachting niet verslechterd, maar aan de beterende hand is
Motor staat volgetankt in de garage, bandenspanning nog even gecontroleerd, ketting een tikkie bijgesteld, spiegels gepoetst, helm en vizier goed gereinigd volgens mij ben ik klaar om morgen te vertrekken.
Het enige wat nog gedaan moet worden is de laatste spullen in de toilettas en de roltas op de motor binden.
Tot morgen of tot zaterdag,
Wim
Maar wel geconstateerd dat de weersverwachting niet verslechterd, maar aan de beterende hand is
Motor staat volgetankt in de garage, bandenspanning nog even gecontroleerd, ketting een tikkie bijgesteld, spiegels gepoetst, helm en vizier goed gereinigd volgens mij ben ik klaar om morgen te vertrekken.
Het enige wat nog gedaan moet worden is de laatste spullen in de toilettas en de roltas op de motor binden.
Tot morgen of tot zaterdag,
Wim
FZS 600 en 4 XS-en
1978 tot 1982
1978 tot 1982
Re: Franse Alpen Toer 2016
Nou Wim, Ik heb zo ongeveer hetzelfde gedaan, beetje remvloeistof bijgevuld, en wat gesmeerd, roltas ingepakt en alles er al op gebonden. Helemaal klaar. Goeie reis en tot zaterdag in Pontarlier.
Groet,
Frank
Groet,
Frank
Re: Franse Alpen Toer 2016
Ik kom helaas met alleen een rolbag niet uit met al mijn spulletjes.
Zadeltassen, rolbag en tanktas
Oftewel bepakt en .......
Zadeltassen, rolbag en tanktas
Oftewel bepakt en .......
Charles Rijken
If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Re: Franse Alpen Toer 2016
Code oranje opgeheven in Frankrijk lees ik net in de krantCharleyr schreef:Merde,
Dat wordt de doorwaaijack thuislaten en de regenkleding paraat in de tanktas!
Komt goed.
Goede reis en tot straks bij Mc Donald's
Gr.
Jan
Re: Franse Alpen Toer 2016
Beste allemaal,
We wensen jullie veel motorplezier en een goede reis en hopen dat het weer een beetje mee zal gaan werken,
niets zo onvoorsp(st)elbaar als dat.
Gaaf om zo'n mooie reis te kunnen gaan maken, hopen ook ooit een keer
spontaan "ja, we gaan mee" te kunnen zeggen.
Mies en Nicolette
We wensen jullie veel motorplezier en een goede reis en hopen dat het weer een beetje mee zal gaan werken,
niets zo onvoorsp(st)elbaar als dat.
Gaaf om zo'n mooie reis te kunnen gaan maken, hopen ook ooit een keer
spontaan "ja, we gaan mee" te kunnen zeggen.
Mies en Nicolette
Leven in het moment, reizen en samen genieten, morgen kan het ineens anders zijn.....
Re: Franse Alpen Toer 2016
We zijn vertrokken. Bedankt voor de reacties.
Maarten
Maarten
-
- Site Admin
- Berichten: 1075
- Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
- Locatie: Pijnacker
- Contacteer:
Re: Franse Alpen Toer 2016
Voor diegenen die zitten te wachten op een verslag van onze belevenissen, ik verwijs ze maar even door naar de fotos in het facebook album.
Tussen de pasta, pizza, patat en bier door zijn er ook fotos van de nodige colletjes, regen, regen en zelfs zon .
De natte sneeuw op de Galibier bij 2 graden boven nul zie je vast niet op de foto.
Tussen de pasta, pizza, patat en bier door zijn er ook fotos van de nodige colletjes, regen, regen en zelfs zon .
De natte sneeuw op de Galibier bij 2 graden boven nul zie je vast niet op de foto.
Re: Franse Alpen Toer 2016
Terug thuis na een superweek in de Alpen met een gezellige bende !!
heb wel wat poetswerk nu
Greetz Johan
heb wel wat poetswerk nu
Greetz Johan
-
- 105,2 kW
- Berichten: 249
- Lid geworden op: za 09 jan, 2010 16:59
- Locatie: Westland
Re: Franse Alpen Toer 2016
Zo de motor staat vuil in de garage, de was zit gedeeltelijk al in de wasmachine. En ondertussen met familie in de achtertuin in de zon aan het bbq-en geweest.
Kan terugkijken op een fantastische week. Het weer werkte helaas niet altijd mee, maar ondanks dat heel mooi gereden en uiteindelijk is het nog meegevallen. De weersverwachtingen waren slechter dan de werkelijkheid
Het is trouwens een dusdanig mooie gebied dat het loont om nog eens terug te komen (en dan graag met mooi weer, zodat alle uitzichten eens goed bekeken kunnen worden), want wat ik tot nog toe gezien heb smaakt zeker naar meer.
Patrick nogmaals dank voor alle voorbereidende werkzaamheden en de mooie routes
Van de foto's die ik gemaakt hebt, ga ik een selectie maken en deze doorsturen voor de website.
Groet Wim
Kan terugkijken op een fantastische week. Het weer werkte helaas niet altijd mee, maar ondanks dat heel mooi gereden en uiteindelijk is het nog meegevallen. De weersverwachtingen waren slechter dan de werkelijkheid
Het is trouwens een dusdanig mooie gebied dat het loont om nog eens terug te komen (en dan graag met mooi weer, zodat alle uitzichten eens goed bekeken kunnen worden), want wat ik tot nog toe gezien heb smaakt zeker naar meer.
Patrick nogmaals dank voor alle voorbereidende werkzaamheden en de mooie routes
Van de foto's die ik gemaakt hebt, ga ik een selectie maken en deze doorsturen voor de website.
Groet Wim
FZS 600 en 4 XS-en
1978 tot 1982
1978 tot 1982
-
- Site Admin
- Berichten: 1075
- Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
- Locatie: Pijnacker
- Contacteer:
Re: Franse Alpen Toer 2016
Het was zeker een mooie week! Ik heb erg genoten. Op 50 km na toch weer even 4000km op de teller van de MT erbij gezet. Wat is het toch weer een fijne motor gebleken, zeker in het Alpen gebied.
Gisteren niet meer toegekomen aan het wassen van de motor en om dat nu in de stromende regen te gaan doen vindt ik een beetje teveel van het goede
Ik verwacht de nodige foto's van de deelnemers (maken jullie zelf even een selectie van de mooiste momenten aub!!!) en zal die binnenkort in een album zetten.
Ik hoop dat Gert/Charles de tijd kunnen vinden om een leuke video impressie in elkaar te sleutelen
Iedereen bedankt voor de gezelligheid en Patrick in het bijzonder voor de organisatie en de routes! Ben benieuwd naar de plannen voor 2018
Gisteren niet meer toegekomen aan het wassen van de motor en om dat nu in de stromende regen te gaan doen vindt ik een beetje teveel van het goede
Ik verwacht de nodige foto's van de deelnemers (maken jullie zelf even een selectie van de mooiste momenten aub!!!) en zal die binnenkort in een album zetten.
Ik hoop dat Gert/Charles de tijd kunnen vinden om een leuke video impressie in elkaar te sleutelen
Iedereen bedankt voor de gezelligheid en Patrick in het bijzonder voor de organisatie en de routes! Ben benieuwd naar de plannen voor 2018
Re: Franse Alpen Toer 2016
Zo, ook weer thuis na een "mooie" week sturen.
Banden opgebruikt tot op de slijtnok, dus goed gebruikt.
De motor staat nu voor te weken in de tuin. Waarschijnlijk gaat die ook alleen voorgeweekt in de schuur.
Was in ieder geval een zeer geslaagde week. En zoals Rik al zei, de foto's staan op Facebook.
Banden opgebruikt tot op de slijtnok, dus goed gebruikt.
De motor staat nu voor te weken in de tuin. Waarschijnlijk gaat die ook alleen voorgeweekt in de schuur.
Was in ieder geval een zeer geslaagde week. En zoals Rik al zei, de foto's staan op Facebook.
Han
Re: Franse Alpen Toer 2016
Zo, ook weer thuis na een zeer natte laatste 250 km ( van een totaal van ruim 4200 km )
Morgen maar eens gaan proberen de Tracer weer schoon te krijgen.
Patrick bedankt voor de mooie ritten en de mede strijders bedankt voor de gezellige week.
tot de volgende keer maar weer zou ik zeggen.
Morgen maar eens gaan proberen de Tracer weer schoon te krijgen.
Patrick bedankt voor de mooie ritten en de mede strijders bedankt voor de gezellige week.
tot de volgende keer maar weer zou ik zeggen.
Tracer 9 GT Tech Kamo
Re: Franse Alpen Toer 2016
Gisteren op tijd thuis gekomen en direct een lekker bakje koffie en taart genuttigd.
Na wat noodzakelijk "knuffelwerk" alle troep in de wasmand gegooid en de motor maar even gelaten voor wat het is.
Vandaag is het schoonmaak dag, dus lederen kleding luchten, tassen en ed. schoonmaken. De motor heeft al een eerste wasbeurt ondergaan, staat nu nog te drogen, dan maar kijken of er nog een wasbeurt noodzakelijk is.
Tja, wat kan ik zeggen over de afgelopen week.
Ontzettend mooie routes met afwisselend weer (beetje sneeuw, regen, zon, eigenlijk wel alle weer elementen onderweg moeten trotseren)
Veel gelachen, lol gemaakt en elke avond lang zitten tafelen, kortom het was gewoon zeer gezellig.
Natuurlijk kan zo'n avontuur, niet zonder een beetje dramatiek en dat laatste hebben wij weldegelijk gehad.
Mijn lekke band op de heenweg, meesterlijk gemaakt door Rik, waardoor het centrale hotel alsnog kon worden bereikt.
De dag erop volgend, in de middag een nieuwe band kunnen laten monteren mede door hulp van de zoon van de hotel eigenaresse, die telefonisch aan het zoeken was naar een bandenboer die op de maandag open is.
Het ongeluk van Maarten, die ineens in een bocht de motor onder zich voelde wegslippen. Hoewel veel schade, kon Maarten wel doorrijden, echter was de motor niet meer capabel genoeg om alle cols te gaan trotseren. Maarten besloot om de maandag dus richting Venhorst te gaan. Gelukkig is dit allemaal goed verlopen en heb ik nog een aantal malen met Diny contact gehad om te zorgen voor de nodige rust en ondersteuning.
Na het ongeluk, starte mijn motor niet meer, accu geheel leeg, doordat de motor met alarmlichten en contactslot aan als waarschuwingsbaken op de weg stond. Ik was echter vergeten om de handvatverwarming uit te zetten.
Gelukkig kon ik de motor starten, door de motor bergaf in zijn 2e versnelling te zetten. Eenmaal aangekomen in Albertville, was de accu weer voldoende opgeladen.
Laten wij het maar niet hebben over de "spontaan" herstartende Zumo's en de klapperende 12V voeding.
Dan denk je alles gehad te hebben, blijkt dat na de overnachting op de terugweg in Pontarlier (hotel Ibis), de achterband van jan v.d. Sterren leeg te zijn.
Wij kunnen niets vinden, wel een aantal verdachte putjes, maar wat te doen het is natuurlijk weer zondag, alles dicht en mijn noodpatronen zijn door de pech op de heenreis gereduceerd naar 2.
ANWB bellen en ja hoor, men kan pas de dag erop hulp sturen.
Overlegd met Jan en er word gekozen voor een extra overnachting, met pijn in het hart neem ik afscheid en bel onderweg nog of alles ok is.
De volgende dag nog even gebeld en Jan wacht op de berging auto, die de motor naar een bandenboer moet brengen en maandag is natuurlijk pas e.e.a. open na de middag.
Terwijl ik met 170 op de duitse snelweg rijd, een telefoontje van Jan.
Hij heeft samen met een garage eigenaar de band tijdelijk kunnen repareren en gaat toch op weg naar huis.
Ik ben er niet gerust op en vraag of hij mij kan bellen als hij thuis is.
Gisterenavond het verlossende telefoontje. jan is veilig thuis gekomen de band is slecht, maar heeft het gehouden.
Eind goed al Goed!!!!
Dit avontuur had ik niet willen missen en stiekem wordt er toch gedacht aan een vervolg, maar dan niet in 2018, maar misschien wel volgend jaar.
Wie weet!!
Na wat noodzakelijk "knuffelwerk" alle troep in de wasmand gegooid en de motor maar even gelaten voor wat het is.
Vandaag is het schoonmaak dag, dus lederen kleding luchten, tassen en ed. schoonmaken. De motor heeft al een eerste wasbeurt ondergaan, staat nu nog te drogen, dan maar kijken of er nog een wasbeurt noodzakelijk is.
Tja, wat kan ik zeggen over de afgelopen week.
Ontzettend mooie routes met afwisselend weer (beetje sneeuw, regen, zon, eigenlijk wel alle weer elementen onderweg moeten trotseren)
Veel gelachen, lol gemaakt en elke avond lang zitten tafelen, kortom het was gewoon zeer gezellig.
Natuurlijk kan zo'n avontuur, niet zonder een beetje dramatiek en dat laatste hebben wij weldegelijk gehad.
Mijn lekke band op de heenweg, meesterlijk gemaakt door Rik, waardoor het centrale hotel alsnog kon worden bereikt.
De dag erop volgend, in de middag een nieuwe band kunnen laten monteren mede door hulp van de zoon van de hotel eigenaresse, die telefonisch aan het zoeken was naar een bandenboer die op de maandag open is.
Het ongeluk van Maarten, die ineens in een bocht de motor onder zich voelde wegslippen. Hoewel veel schade, kon Maarten wel doorrijden, echter was de motor niet meer capabel genoeg om alle cols te gaan trotseren. Maarten besloot om de maandag dus richting Venhorst te gaan. Gelukkig is dit allemaal goed verlopen en heb ik nog een aantal malen met Diny contact gehad om te zorgen voor de nodige rust en ondersteuning.
Na het ongeluk, starte mijn motor niet meer, accu geheel leeg, doordat de motor met alarmlichten en contactslot aan als waarschuwingsbaken op de weg stond. Ik was echter vergeten om de handvatverwarming uit te zetten.
Gelukkig kon ik de motor starten, door de motor bergaf in zijn 2e versnelling te zetten. Eenmaal aangekomen in Albertville, was de accu weer voldoende opgeladen.
Laten wij het maar niet hebben over de "spontaan" herstartende Zumo's en de klapperende 12V voeding.
Dan denk je alles gehad te hebben, blijkt dat na de overnachting op de terugweg in Pontarlier (hotel Ibis), de achterband van jan v.d. Sterren leeg te zijn.
Wij kunnen niets vinden, wel een aantal verdachte putjes, maar wat te doen het is natuurlijk weer zondag, alles dicht en mijn noodpatronen zijn door de pech op de heenreis gereduceerd naar 2.
ANWB bellen en ja hoor, men kan pas de dag erop hulp sturen.
Overlegd met Jan en er word gekozen voor een extra overnachting, met pijn in het hart neem ik afscheid en bel onderweg nog of alles ok is.
De volgende dag nog even gebeld en Jan wacht op de berging auto, die de motor naar een bandenboer moet brengen en maandag is natuurlijk pas e.e.a. open na de middag.
Terwijl ik met 170 op de duitse snelweg rijd, een telefoontje van Jan.
Hij heeft samen met een garage eigenaar de band tijdelijk kunnen repareren en gaat toch op weg naar huis.
Ik ben er niet gerust op en vraag of hij mij kan bellen als hij thuis is.
Gisterenavond het verlossende telefoontje. jan is veilig thuis gekomen de band is slecht, maar heeft het gehouden.
Eind goed al Goed!!!!
Dit avontuur had ik niet willen missen en stiekem wordt er toch gedacht aan een vervolg, maar dan niet in 2018, maar misschien wel volgend jaar.
Wie weet!!
Charles Rijken
If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
- Fuel Supply
- 105,2 kW
- Berichten: 275
- Lid geworden op: do 10 mar, 2011 13:23
- Locatie: Zwijndrecht
- Contacteer:
Re: Franse Alpen Toer 2016
Na anderhalve week door de Duitse Vulkaaneifel, de Franse Vogezen, en de Zwitserse, Franse en Italiaanse Alpen te hebben gereden besef je jezelf wel weer dat het heel jammer is dat de Hollandse bodem in de IJstijd hier en daar niet een kilometertje omhoog is gedrukt
Maar goed, dat maakt wel dat zo'n Alpentoer iets speciaals is. In de ca. 3900 km die de hele toer voor mij duurde heb ik wel mijn rode bike lekker kunnen testen. Power? : zat! Benzineverbruik? Mwaah, het is geen FZS maar ook geen FZ1 Dat na 4495 km de zachte S20 achterband al over de slijtnok versleten was ligt hopelijk aan het ruwe Franse asfalt en niet aan mijn rechterpols waardoor ik een Franse bandenwissel had. Wel een pitstop die genoemd mag worden, wat een prof die monteur. Binnen 20 minuten beide wielen gedemonteerd en met vers rubber teruggeplaatst. Remmen en velgen werden schoongemaakt, ketting op de juiste spanning gebracht en gesmeerd. Hoppa.
Verder is door mijn medereisgenoten hierboven alles wel gezegd, en daarnaast ... "Gelukkig hebben we de foto's nog"
Dat organisator Patrick ons nog vaak mag verrassen met zulke toffe trips
Grtz., Willem
Maar goed, dat maakt wel dat zo'n Alpentoer iets speciaals is. In de ca. 3900 km die de hele toer voor mij duurde heb ik wel mijn rode bike lekker kunnen testen. Power? : zat! Benzineverbruik? Mwaah, het is geen FZS maar ook geen FZ1 Dat na 4495 km de zachte S20 achterband al over de slijtnok versleten was ligt hopelijk aan het ruwe Franse asfalt en niet aan mijn rechterpols waardoor ik een Franse bandenwissel had. Wel een pitstop die genoemd mag worden, wat een prof die monteur. Binnen 20 minuten beide wielen gedemonteerd en met vers rubber teruggeplaatst. Remmen en velgen werden schoongemaakt, ketting op de juiste spanning gebracht en gesmeerd. Hoppa.
Verder is door mijn medereisgenoten hierboven alles wel gezegd, en daarnaast ... "Gelukkig hebben we de foto's nog"
Dat organisator Patrick ons nog vaak mag verrassen met zulke toffe trips
Grtz., Willem
Haast je als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.