Franse Alpen Toer 2016

aankondigingen en aanrijroutes. opmerkingen en bedankjes voor de uitzetters

Gert Roelofs
105,2 kW
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 05 aug, 2009 19:21
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Franse Alpen Toer 2016

Bericht door Gert Roelofs »

Hallo allemaal,

Aangezien wij regelmatig in het buitenland rijden is deze onderstaande link mogelijk handig. Daarin wordt een overzicht gegeven van verschillen in Europa van verkeersregels met betrekking tot verplichtingen voor motorrijders, zoals radaraanduiding; hesjes wel of niet verplicht; kleding-verplichtingen; actioncamera; etc., ect. Er was al op geattendeerd, maar het overzicht is handig.

https://www.dc10skyriders.nl/buitenland.html

Doe er je voordeel mee.

Groetjes
Gert :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7:
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Franse Alpen Toer 2016

Bericht door Charleyr »

Pdej schreef::hello1: Nog maar 4 weken te gaan. :enjoy:

Ik heb een update via de mail gestuurd dus controleer even je mail.

Ik ben er klaar voor en heb er heel veel zin in. :occasion5: :enjoy: :glasses7:
Bedankt Patrick,

Ik heb er veel zin in, wat een avontuur gaat dit worden.
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
hans l
105,2 kW
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 03 nov, 2004 20:15
Locatie: 's-Heerenberg

Re: Franse Alpen Toer 2016

Bericht door hans l »

Ik denk dat we in plaats van bagage maar jerycan's met benzine mee moeten nemen. :lol: :lol: :lol: :lol:
Anders wordt het misschien wel kaarten of zo :sleepy2: :sleepy2:
Gebruikersavatar
Hans
105,2 kW
Berichten: 194
Lid geworden op: za 19 jun, 2010 16:06
Locatie: Den Helder

Re: Franse Alpen Toer 2016

Bericht door Hans »

of heel zuinig rijden( [-X ) en dan in Zwitserland of Italië tanken :thumbup:
Tracer 9 GT Tech Kamo
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: Franse Alpen Toer 2016

Bericht door Rik »

um hem maar 14 litertjes ...
Gebruikersavatar
Fuel Supply
105,2 kW
Berichten: 275
Lid geworden op: do 10 mar, 2011 13:23
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Franse Alpen Toer 2016

Bericht door Fuel Supply »

Ik heb de laatste week bijna dagelijks wel even WhatsApp contact met "onze" Hans L die met Motormaatje een weekje in de Franse Ardeche zit. Hij omschrijft de situatie daar bij de tankstations als in een MadMax film. De tourritten die ze rijden moeten drastisch ingekort worden omdat er bijna geen pompen meer open zijn in de regio, en de enkele die nog wel draait heeft een wachttijd van meer dan een uur ..... Met grote vrees zien ze de terugreis naderen, en volgens zijn bronnen is de kans reëel dat ze verder noordwaarts gewoon stranden omdat daar nagenoeg niets meer te verkrijgen is. :angryfire:
In 2 weken kan er veel veranderen, en laten we hopen dat de situatie weer normaal wordt, want anders ..... ???? is Albertville amper bereikbaar binnen de tijd die gepland is. En even lastminute een groep van 14 omboeken naar een hotel in bv Oostenrijk of Italië zal ook niet zo simpel zijn :dontknow:

De 1000 staat al afgetankt klaar voor vertrek, verder heb ik geen tijd meer voor ritjes :scratch:

Grtz., Willem :pirate:
Haast je als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Gebruikersavatar
Pdej
105,2 kW
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 14 mei, 2007 21:25

Re: Franse Alpen Toer 2016

Bericht door Pdej »

Franse olieraffinaderijen ontzet, weer brandstof naar pompen \:D/ :enjoy:
http://nos.nl/artikel/2107616-franse-ol ... ompen.html

en anders regelen we een tankwagen met 3000 liter brandstof voor Gert. :lol:
Na elke bocht komt weer een nieuwe bocht. :-)
Patrick
wimvandervlis
105,2 kW
Berichten: 249
Lid geworden op: za 09 jan, 2010 16:59
Locatie: Westland

Re: Franse Alpen Toer 2016

Bericht door wimvandervlis »

Van de week is Frank langs geweest. Dit omdat zijn achterrem niet geheel lekker werkte (en dat is gezien de nu beschikbare kennis heel netjes uitgedrukt :-D ).

De remklauw is gesplitst, de seals (rubberringen) zijn verwijderd, de groeven waar de seals inzitten daaruit is de harde aluminiumcorrosie uitgekrabt, de seals gereinigd en met speciaal ATE remvet weer gemonteerd. Daarna alles weer teruggeplaatst en voorzien van verse remvloeistof.
En ja, voor het eerst was het mogelijk om het achterwiel te laten blokkeren bij het remmen (was eerst niet mogelijk).

Anders gezegd de remwerking is verbeterd \:D/ , gevolg nu weer leren de achterrem te doseren.... Maar liever dat dan weinig tot geen remwerking.

En zo zijn weer weer een stapje verder richting onze gezamenlijke motorvakantie.

Wim

En zonder foto geen bewijs, dus hierbij...

Tsja, een revisieset was niet voorhanden (motorzaak is 's avonds dicht) en bij netjes en voorzichtig werken is een seal herbruikbaar
Bijlagen
remklauw revisie.jpg
FZS 600 en 4 XS-en
1978 tot 1982
HansL
105,2 kW
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 21 mar, 2011 21:35

Re: Franse Alpen Toer 2016

Bericht door HansL »

Ik heb de laatste druppels benzine in Frankrijk getankt......
en ik kon er België mee halen pfffff. wat een opluchting.
(dat was met die FZ1 niet gelukt).

Wij konden ook 'even' in Geneve gaan tanken,
maar dat was wel 245 km (enkele reis) van het hotel.

Ik hoop dat alles de komende twee weken weer goed komt.
FOFO
105,2 kW
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 05 mar, 2014 22:56
Locatie: Santpoort-zuid

Re: Franse Alpen Toer 2016

Bericht door FOFO »

Ja Wim, het was een onverwacht heftige klus! Je vakmanschap heeft me weer een goed werkende rem opgeleverd. Dosering is geen probleem. Ik heb weer veel geleerd over motoronderhoud en het was gezellig bovendien. Nogmaals veel dank!
Groet, Frank
Gebruikersavatar
SilverTip
110,3 kW
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:06
Locatie: Tilburg

Re: Franse Alpen Toer 2016

Bericht door SilverTip »

wimvandervlis schreef:Van de week is Frank langs geweest. Dit omdat zijn achterrem niet geheel lekker werkte (en dat is gezien de nu beschikbare kennis heel netjes uitgedrukt :-D ).

De remklauw is gesplitst, de seals (rubberringen) zijn verwijderd, de groeven waar de seals inzitten daaruit is de harde aluminiumcorrosie uitgekrabt, de seals gereinigd en met speciaal ATE remvet weer gemonteerd. Daarna alles weer teruggeplaatst en voorzien van verse remvloeistof.
En ja, voor het eerst was het mogelijk om het achterwiel te laten blokkeren bij het remmen (was eerst niet mogelijk).

Anders gezegd de remwerking is verbeterd \:D/ , gevolg nu weer leren de achterrem te doseren.... Maar liever dat dan weinig tot geen remwerking.

En zo zijn weer weer een stapje verder richting onze gezamenlijke motorvakantie.

Wim

En zonder foto geen bewijs, dus hierbij...

Tsja, een revisieset was niet voorhanden (motorzaak is 's avonds dicht) en bij netjes en voorzichtig werken is een seal herbruikbaar
Top Wim, daar zal Frank blij mee zijn, zeker vanwege het feit dat deze achterrem in de Alpen onmisbaar is......
Mooi dat je dit voor hem hebt kunnen doen.
Leven in het moment, reizen en samen genieten, morgen kan het ineens anders zijn.....
Gebruikersavatar
Pdej
105,2 kW
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 14 mei, 2007 21:25

Re: Franse Alpen Toer 2016

Bericht door Pdej »

Nog maar een week en het is zover. \:D/
We gaan een super reis maken naar de Franse Alpen.
Nog even een update m.b.t de deelnemers.
De teller is geëindigd op 16. :headbang:

Patrick de Jongh
Hans Lukassen
Hans Ras
Gert Roelofs
Charles Rijken
Jan van der Sterren
Rik Binkhorst
Han Walhof
Willem van den Berg
Frank Ouddeken
Ben Boer
Maarten Albers
Wim van der Vlis
Johan Libaers
Dick Hellinga
Jan Simons

:enjoy: :enjoy: :enjoy: :enjoy: :enjoy: :enjoy: :enjoy: :enjoy: :enjoy: :enjoy: :enjoy: :enjoy: :enjoy: :enjoy: :enjoy: :enjoy:
Na elke bocht komt weer een nieuwe bocht. :-)
Patrick
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Franse Alpen Toer 2016

Bericht door Charleyr »

Pdej schreef:Nog maar een week en het is zover. \:D/
We gaan een super reis maken naar de Franse Alpen.
Nog even een update m.b.t de deelnemers.
De teller is geëindigd op 16. :headbang:

Patrick de Jongh
Hans Lukassen
Hans Ras
Gert Roelofs
Charles Rijken
Jan van der Sterren
Rik Binkhorst
Han Walhof
Willem van den Berg
Frank Ouddeken
Ben Boer
Maarten Albers
Wim van der Vlis
Johan Libaers
Dick Hellinga
Jan Simons

:enjoy: :enjoy: :enjoy: :enjoy: :enjoy: :enjoy: :enjoy: :enjoy: :enjoy: :enjoy: :enjoy: :enjoy: :enjoy: :enjoy: :enjoy: :enjoy:

Nou Patrick,
De routes die je hebt gemaakt, zien er allemaal uitnodigend uit, complimenten voor het samenstellen van zo'n mooi meerdaags pakket. :notworthy: :notworthy: :notworthy:
Ik heb alles op de Nav gezet, zowel routes als tracks en ga maar alvast mijn bagage inpakken, ben ik tenminste op tijd klaar :bounce: :bounce: :bounce:

Ik heb er zin in \:D/ \:D/ \:D/ \:D/
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
wimvandervlis
105,2 kW
Berichten: 249
Lid geworden op: za 09 jan, 2010 16:59
Locatie: Westland

Re: Franse Alpen Toer 2016

Bericht door wimvandervlis »

Ik heb vandaag even via weeronline gekeken naar de weersverwachting voor volgende week in Albertville :angryfire: :angryfire: :angryfire:

Zoek uw lieslaarzen, monteer regenbanden, zoek je regenpak en kijk hem nog eens na op slijtplekken, zoek plasticzakken voor bagage, extra handschoenen en ga op jacht naar je oude canvashoezen voor je laarzen, want er staat een soort zondvloed gepland :cry:

Nu maar hopen dat de voorspelling geheel niet uitkomt ;-)


Als troost maar bedacht dat een weersverwachting voor een berggebied erg veranderlijk kan zijn.
FZS 600 en 4 XS-en
1978 tot 1982
Gebruikersavatar
Fuel Supply
105,2 kW
Berichten: 275
Lid geworden op: do 10 mar, 2011 13:23
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Franse Alpen Toer 2016

Bericht door Fuel Supply »

Nou Wim, jij weet de sfeer er wel ff in te brengen met dit geweldige vooruitzicht. :-"
wimvandervlis schreef:Als troost maar bedacht dat een weersverwachting voor een berggebied erg veranderlijk kan zijn
Ja, laten we daar maar van uit gaan dan. Ik ga al jaren in de buurt daar (Val Thorens) een lang weekend skiën, en dan hadden we ook vooruitzichten; Heel saai! Alleen maar zon! Dus extra zonnebril mee, lippenbalsem en vette creme factor 40. En T-shirts ipv skipulltruien.Muts? Niet nodig joh! En toen? Koud gehad! Geen zon gezien. Wel natte sneeuw en regen op mijn krullebol. En dus geen muts. Veel glühwein. Oh nee, dat heet daar "vin chaud". Die opvallend vaak lauw is. En rekenen ze slechts 6 - 8 euro of zelfs meer voor. Ja, voor 1 mok .... :violent1:
Ergo: als het bar en boos is wat ze voorspellen kan het alleen maar meevallen. (Maar neem wel voldoende bargeld mee .... :lol: )
We gaan het meemaken :dontknow:

Grtz, Willem :pirate:
Haast je als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Plaats reactie