Voortgang Logo / Naam conventie (Topic gesloten)

de plek voor bestuursmededelingen, veranderingen op de site enz.
Gesloten
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Voortgang Logo / Naam conventie (Topic gesloten)

Bericht door Charleyr »

Beste leden,

De poll is afgelopen en zoals jullie zelf al geconstateerd hebben, is de keuze gevallen op Logo 3.
Logo 3.jpg
Wat is de volgende stap?

Helaas is er een zomer recessie van het bestuur in gang en tevens hebben een aantal bestuursleden aangegeven, niet veel tijd in de club te kunnen spenderen.
Dit is jammer, maar dat is nu eenmaal inherent aan een vrijwillige participatie, echter neemt niet weg dat er wel een aantal zaken nog moeten worden afgestemd.

Diana, Charlotte en ondergetekende, zijn 17 mei jl. bij Yamaha geweest. We hebben kennisgemaakt met Hans Groenendijk en zijn directe leidinggevende. Tijdens het gesprek is er o.a. gesproken over de clubnaam en logo.
Wij willen deze informatie gaarne met jullie delen. (ik heb wat tekst uit het oorspronkelijke verslag van Diana gehaald)

Logo + Naam:
We hebben uitgelegd waarom wij van mening zijn dat ons logo en naam aanpassingen behoeven. Volgens Hans en zijn leidinggevende is het wellicht verstandiger om de naam in stand te houden. De Fazer blijft nog jaren rondrijden en krijgt straks juist een nostalgisch karakter. De rijders met een Tracer/Mt kan je aan de club binden door op de website ook duidelijk deze type motoren te laten zien. Het is niet nodig om elke type in je naam te gaan verwerken.

Daarnaast gaat Yamaha de MT en Tracer als 2 verschillende modellen inzetten. De Tracer wordt meer sport-touring motor en de MT gaat meer de (extreme) naked bike kant op. Waarbij volgens Hans de MT-rijder meer de solo-caférijder is die zich niet bindt aan clubs. De Tracer rijder zou wel houden van tourritten en gezelligheid. Dus als we al besluiten om de naam te wijzigen we ons af moeten vragen of MT wel in de naam opgenomen moet worden.

Het komt erop neer, dat de gekozen naam / logo dus niet de gehele "lading" gaat dekken, dit kan verstrekkende gevolgen hebben, dus het is zaak om secuur te werk te gaan en misschien een kleine toevoeging te doen aan het gekozen logo.
Misschien is het helemaal niet nodig om de huidige clubnaam te veranderen, want met deze verandering verdwijnt er wel een stuk historie van de All Fazer Club Nederland.

Al met al, reden om na de zomer recessie met frisse moed e.e.a. op te gaan pakken en jullie kunnen in de tussentijd wellicht wat ideeen opperen in dit topic.

Tot zover de stand van zaken.


Met vriendelijke groet
Namens het voltallige bestuur (Diana, Charlotte, Nicolette, Ronald)
Charles aka Charley
Voorzitter All Fazer Club Nederland
Laatst gewijzigd door Charleyr op do 29 sep, 2016 5:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gert Roelofs
105,2 kW
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 05 aug, 2009 19:21
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Voortgang Logo / Naam conventie

Bericht door Gert Roelofs »

Het lijkt mij niet onverstandig deze hint van Yamaha in overweging te nemen. Mede gelet op het toekomstige beleid van Yamaha (zoals werd aangegeven) lijkt het mij ook beter, dat het logo de lading (beter)dekt. Het gekozen logo heeft ook mijn voorkeur, maar ik zou het in overweging nemen de naam van ALL Fazer - MT club Nederland aan te passen in bijvoorbeeld: Fazer -MT- Tracer Club Nederland; All Fazer - Tracer Club Nederland of zoals Charles aangeeft de oude naam gewoon behouden Dit laatste dekt dan niet de lading. Ik denk, dat als we de naam willen aanpassen, deze in ieder geval zo goed mogelijk de lading moet dekken.
Kunnen we mooi eens over nadenken tijdens de feestweek in de Alpen volgende week.

Groetjes
Gert
FOFO
105,2 kW
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 05 mar, 2014 22:56
Locatie: Santpoort-zuid

Re: Voortgang Logo / Naam conventie

Bericht door FOFO »

Hoi Charley,
Jullie hebben kennelijk goed werk verricht als bestuur met jullie bezoekje aan Yamaha! Het lijkt mij geen onbelangrijke informatie die de heren van Yamaha hebben verstrekt. Nog even nadenken lijkt me heel zinvol. Goed vaststellen waar het ons nu echt om te doen is: gaat het om de Fazer, om Yamaha, om de MT/Tracer, om nostalgie, om naakte cafe racers, of gewoon om gezelige sporttour-rijders ......? Misschien is All Fazer Sporttouring Club Nederland (AFSCN) een idee? Vertegewoordigt zowel de historische wortels, als een brede, open blik op (toekomstige) nieuwe/andere sporttour modellen.
Goed idee van Gert om in de Alpen verder te bespreken!

Groet,
Frank
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Voortgang Logo / Naam conventie (Topic gesloten)

Bericht door Charleyr »

Beste leden,

Dit topic wordt afgesloten.
Het bestuur heeft besloten om verdere communicatie middels de Fazerflits te laten lopen.
Deze fazerflits zal essentiele informatie gaan bevatten t.a.v. de Pros en de Cons.
De verwachting is, dat de fazerflits t.a.v. de naamconventie ergens in Oktober zal worden gedistribueerd.
Daarnaast zal dit item op de agenda komen te staan van de eerstvolgende ledenvergadering.

Namens het bestuur
Charles Rijken
Voorzitter All Fazer Club Nederland.
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gesloten