VOORTGEZETTE RIJOPLEIDING

de plek voor bestuursmededelingen, veranderingen op de site enz.
Gebruikersavatar
Ronald
72 kW
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 19 nov, 2007 20:15
Locatie: Gorinchem

Re: VOORTGEZETTE RIJOPLEIDING

Bericht door Ronald »

Yessss ik wil oooooook.... :cheers:
"Indien je vreugde wilt vermenigvuldigen, moet je haar delen."
Gebruikersavatar
Fuel Supply
105,2 kW
Berichten: 275
Lid geworden op: do 10 mar, 2011 13:23
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: VOORTGEZETTE RIJOPLEIDING

Bericht door Fuel Supply »

Hij gaat lekker Gert! Dit initiatief gaat ongetwijfeld werkelijkheid worden. Had ik al gezegd dat ikzelf ook volgaarne wil deelnemen? Ja toch? Nee? Nou, bij deze dan! :thumbup:

Kleine aanvulling op het geheel: Hoewel degene die ons onder zijn hoede zal nemen een bevoegd instructeur is, kunnen wij als niet officieel erkende instantie geen certificaten uitschrijven waarmee je korting op je verzekering kan bedingen. [-(

Grtz, Willem
Haast je als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Gebruikersavatar
Biggs
105,2 kW
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 23:28
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: VOORTGEZETTE RIJOPLEIDING

Bericht door Biggs »

En nog als aanvulling op Willem zijn bericht en wat we in de Fazerflits hebben aangegeven: we willen eerst peilen hoeveel belangstelling er is en dan kunnen we e.e.a. gaan invullen (datum / locatie / aantal sessies).

Ronald
Mannen blijven jongens, alleen het speelgoed wordt duurder!

Trots om in Motoplus "Mijn Trots" te staan: http://www.motoplus.nl/blog/magazine/ui ... -hoekstra/
Gert Roelofs
105,2 kW
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 05 aug, 2009 19:21
Locatie: Bergen op Zoom

Re: VOORTGEZETTE RIJOPLEIDING

Bericht door Gert Roelofs »

Ik zie dat er al redelijk wat aanmeldingen zijn. Om alvast op een enkele vraag een antwoordje te geven, kan ik al zeggen dat het de bedoeling is deze op de zaterdag te houden. Dus Jaap en Charles, geen probleem dus wat dat betreft. Als ik goed geteld heb, en enkele reacties van leden die ook nog meedoen maar het nog niet op het forum aangegeven hebben, zijn er genoeg leden om 2 zaterdag aan het begin en 2 aan het eind van het seizoen in te gaan plannen.
Nu hoop ik nog dat er ook leden zijn, die we niet zo veel zien bij de toertochten, hier ook aan mee willen doen. Ik hoop dat het argument van de prijsstelling ze al over de streep kan helpen. Via de commerciële route doen is waarschijnlijk een factor 8 duurder. Daarnaast gaat het om jouw eigen veiligheid. Ik durf met zekerheid aan te geven dat door het volgen van een dergelijke cursus je veiliger leert te rijden en dat is toch het allerbelangrijkste.

Jullie horen binnenkort meer van mij.

Groetjes
Gert
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: VOORTGEZETTE RIJOPLEIDING

Bericht door J@ »

OK, ik doe mee :enjoy:
vr. gr., J@.
ErnestO
50 kW
Berichten: 31
Lid geworden op: do 01 mar, 2012 16:43

Re: VOORTGEZETTE RIJOPLEIDING

Bericht door ErnestO »

Gert, kan ik er nog bij? Vast wel toch? Hoe meer zielen, hoe........ daarom!

Groet, Ernst
FazerJan
35 kW
Berichten: 21
Lid geworden op: do 26 apr, 2007 21:15
Locatie: Zuid Holland

Re: VOORTGEZETTE RIJOPLEIDING

Bericht door FazerJan »

Ik ben er ook graag bij,

Alleen dit jaar super druk dus voor mij zal het afhangen van de datum / dag / dagdeel / werk aanbod.....

Zodra er data bekend zijn, zal ik kijken of het binnen mijn mogelijkheden ligt om er bij te zijn.

Zet mij er dus maar bij met potlood......

Jan Otterspeer
Fazerfun
72 kW
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 15 aug, 2011 22:39
Locatie: Gouda

Re: VOORTGEZETTE RIJOPLEIDING

Bericht door Fazerfun »

Pascal en ik zijn zeker ook geïnteresseerd :thumbup:

Marloes
Life is like riding a bike. To keep your balance you must keep moving.
Gert Roelofs
105,2 kW
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 05 aug, 2009 19:21
Locatie: Bergen op Zoom

Re: VOORTGEZETTE RIJOPLEIDING

Bericht door Gert Roelofs »

De teller staat momenteel al op 25 leden. Er kunnen er nog meer bij. Met dit aantal is het mogelijk om 3 dagen dit najaar te plannen. Volgende week is mij beloofd dat ik meer informatie krijg over de inhoud van de vro-naseizoen. Daarna ga ik meer bijzonderheden over de vro van onze club meedelen.
Ik zou graag nog leden zich zien opgeven die we niet zo vaak bij de tochten zien. Het lijkt me juist leuk om met deze nieuwe leden kennis te maken. Het is ook mogelijk om je per mail aan te melden. Mijn mailadres is: g.j.roelofs@home.nl

Groetjes

Gert :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7:
AnpuAnubis
50 kW
Berichten: 31
Lid geworden op: za 07 jan, 2012 23:11
Locatie: Heemskerk

Re: VOORTGEZETTE RIJOPLEIDING

Bericht door AnpuAnubis »

Lijkt me wel leuk, maar ben veel te bang om te vallen...
12-10-11 geslaagd
18-10-11 rijbewijs in de pocket
20-12-11 Gele Yamaha FZS 1000 FAZER in mijn bezit
Gert Roelofs
105,2 kW
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 05 aug, 2009 19:21
Locatie: Bergen op Zoom

Re: VOORTGEZETTE RIJOPLEIDING

Bericht door Gert Roelofs »

Hallo Menno,

Leuk dat je aangeeft interesse te hebben. Het volgen van een voortgezette rijopleiding heeft juist als een van de doelen te voorkomen dat je valt. Je zelf leren kennen op de motor en het vertrouwen in de motor en je eigen vaardigheden op de juiste waarde leren in te schatten is een belangrijk onderdeel van een dergelijke opleiding. Dus wat dat betreft des te meer reden om hier juist aan mee te doen. Ik hoop dat ik je mag verwelkomen op deze rijopleiding.

Groetjes
Gert
Gert Roelofs
105,2 kW
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 05 aug, 2009 19:21
Locatie: Bergen op Zoom

Re: VOORTGEZETTE RIJOPLEIDING

Bericht door Gert Roelofs »

Hallo allemaal,

Hieronder volgt de beloofde update over de VRO. De locatie waar de VRO wordt gehouden is zeer waarschijnlijk in Zwijndrecht. Jullie horen later nog waar precies dat is in Zwijndrecht. Dat heeft te maken met kosteloos vinden van een (les)ruimte voor die dagen. De cursus begint om 10.00 uur en eindigt om 16.00 uur.

De VRO is gericht op de veiligheid van de motorrijder in het verkeer.

Er zijn 3 datums gepland voor de VRO. Deze zijn:
Zaterdag, 19 september 2015; Zondag 11 oktober 2015 en Zaterdag 24 oktober 2015.

Het vro-programma ziet er als volgt uit:

10:00 Theorie behendigheid
 -Remmen
 -Gebruik van achterrem
 -Grip
 -Stuurtechnieken

10:30 Praktijk behendigheid
 -Remmen
 -Keren
 -Uitwijken
 -Stuurtechniek
 -Kijkgedrag
 -Berm inrijden
-Vanuit stilstand met een korte draai wegrijden

 Rijden over obstakels
 -Motorband
 -Drempels
 -Stabiliteit

13:00 Eten

1400 Theorie verkeerstraining
 -Risicoperceptie
 -Rijden in een groep
 -Droog en nat wegdek
 -Voorbereid op weg

14:30 Praktijk verkeerstraining
-Controle handelingen
-Kijktechnieken
-Remmen in bochten of rotonde
-Stuurtechniek

16:00 Einde

Het eten doen we zoals we gewend zijn bij de toertochten. Ergens een terrasje pakken van een cafetaria/restaurant.

Er zijn al meerdere leden die te kennen hebben gegeven mee willen doen. Deze leden worden door mij tevens via mail benaderd.

Er wordt namens de fazerclub een certificaat afgegeven als bewijs voor het succesvol volgen van deze vro-cursus die geheel gericht is op de veiligheid van de deelnemer bij het motorrijden. Dit certificaat heeft op zich verder geen status.

De deelname aan deze VRO-dagen gaat als volgt:
Je meld je aan door mij te mailen op mijn mailadres: g.j.roelofs@home.nl . Je kiest voor een bepaalde datum (19 sept, 11 en 24 okt) wanneer je wilt meedoen en geeft daarbij ook aan op welke datum/data je beslist niet kan. Ik registreer deze aanmelding. Kijk dan indien het noodzakelijk is om te schuiven in de aanmeldingen van data om de 3 vro-dagen zo gelijk mogelijk vol te krijgen zodat zoveel mogelijk leden hieraan deel kunnen nemen. Indien het noodzakelijk is vanwege de planning om bij een of meerdere leden te schuiven in hun voorkeuren van data neem ik van tevoren per mail/telefoon contact met hen op om te overleggen.
De inschrijving van de leden voor de VRO vind plaats op volgorde van datum en tijdstip van betaling van € 25,- aan de secretaris van de Fazerclub onder vermelding van: VRO met de datum van die dag
. IBAN: NL10INGB0008238826 tnv All Fazer Club Nederland

Er moet uiterlijk 3 weken voor de datum van de vro-dag betaald zijn.

Als blijkt dat deelname niet mogelijk is door omstandigheden buiten toedoen van de deelnemer wordt het reeds betaalde bedrag teruggestort op de rekening van het betreffende lid.

Het minimum aantal deelnemers voor een vro-dag is 8 en het maximum is 10.

Ik zal per vro-dag bekend maken op het forum, wie deelnemen aan deze cursus. Deze berichtgeving zal op soortgelijke wijze plaatsvinden als bij het Fazerweekend en het Hemelvaartweekend.

Voorwaarden voor deelneming:

Deelname geschiedt geheel op eigen risico. Zowel het bestuur van de AFCN, de organisatoren alsmede de rijinstructeur kunnen op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld voor schades en/of letsel welke is ontstaan voor, tijdens of na deelname aan de cursus. Een ieder die deelneemt aan de vro-dagen georganiseerd door de Fazerclub dient vooraf een overeenkomst te ondertekenen met betrekking tot deze risico-aanvaarding.

Alle deelnemende leden dienen in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs, een geldige verzekering voor de motor waarmee de cursus gevolgd wordt en die motor dient rij-technisch in voldoende staat van onderhoud te verkeren. De cursist dient zelf na te gaan bij zijn of haar verzekeringsmaatschappij of tijdens het volgen van deze cursus geen uitsluiting geldt voor de aansprakelijkheidsdekking.

Het dragen van beschermende kleding, inclusief motorlaarzen en -helmen, is verplicht.

Door inschrijving verklaart de deelnemer tevens akkoord te gaan met de gestelde voorwaarden.


Groetjes
Gert :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7:
Gebruikersavatar
Fuel Supply
105,2 kW
Berichten: 275
Lid geworden op: do 10 mar, 2011 13:23
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: VOORTGEZETTE RIJOPLEIDING

Bericht door Fuel Supply »

Geweldig Gert, dit ziet er veelbelovend uit! :thumbup:

Ik zou toch denken dat we voor 25 Euro per persoon dranghekken moeten reserveren om de deelnemers tegen te houden! :lol:

En wat een (te verwachten) lokatie! Zwijndrecht! :cheers: Dan kan ik om deze dag ook nog zuinig te beginnen gewoon met de motor aan de hand er naar toe lopen, of is dat al een cursusonderdeel? :dontknow:
Maar serieus beste leden: dit is echt niet om uw voorzitter te matsen, het is de keuze van de instructeur ... :-" :-" waar ik niet tegenin zal gaan .... :laughing6:

Greetzz, Willem :pirate:
Haast je als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Gert Roelofs
105,2 kW
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 05 aug, 2009 19:21
Locatie: Bergen op Zoom

Re: VOORTGEZETTE RIJOPLEIDING

Bericht door Gert Roelofs »

Hallo allemaal,

De inschrijvingen komen gestaag binnen. Ik heb verscheidene keren de vraag voorgelegd gekregen of er ook motorijders mee konden doen die geen lid zijn. Mijn antwoord is helder en eenvoudig. Men moet eerst lid worden en daarna kan men zich inschrijven voor de vro. Voor de vereiste regels om lid te worden van de Fazerclub verwijs ik kortheidshalve naar de site onder het hoofdstukje "lid worden". Tevens wil ik wijzen op de versoepelde regeling voor toelating nieuwe leden. Een en ander is vermeld op het Forum, hoofdstuk: "Nieuws" onder de kop: "Versoepelde toelating nieuwe leden".
Het lijkt mij leuk om nieuwe leden te verwelkomen op de vro-dagen.(en uiteraard ook op andere activiteiten van de vereniging)

Groetjes
Gert :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7:
Gebruikersavatar
SilverTip
110,3 kW
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:06
Locatie: Tilburg

Re: VOORTGEZETTE RIJOPLEIDING

Bericht door SilverTip »

Gert Roelofs schreef:Hallo allemaal,

De inschrijvingen komen gestaag binnen. Ik heb verscheidene keren de vraag voorgelegd gekregen of er ook motorijders mee konden doen die geen lid zijn. Mijn antwoord is helder en eenvoudig. Men moet eerst lid worden en daarna kan men zich inschrijven voor de vro. Voor de vereiste regels om lid te worden van de Fazerclub verwijs ik kortheidshalve naar de site onder het hoofdstukje "lid worden". Tevens wil ik wijzen op de versoepelde regeling voor toelating nieuwe leden. Een en ander is vermeld op het Forum, hoofdstuk: "Nieuws" onder de kop: "Versoepelde toelating nieuwe leden".
Het lijkt mij leuk om nieuwe leden te verwelkomen op de vro-dagen.(en uiteraard ook op andere activiteiten van de vereniging)

Groetjes
Gert :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7:
Helder verhaal Gert, maar daarop aanvullend: Het lidmaatschap vanaf 1 juli kost hetzelfde als 5 kopjes koffie, geen reden dus om het te laten en mee te genieten van deze unieke gelegenheid om je vaardigheden te verbeteren en persoonlijke veiligheid én die van anderen te vergroten.......

Gr,

Michel
Leven in het moment, reizen en samen genieten, morgen kan het ineens anders zijn.....
Plaats reactie